Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Mulig løsning på strømløse tog som står fast i tunnel " i Plattformen
Hele tråden har 6 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Om et tog har revet kl-anlegget kan det være vanskelig å bruke batteri eller hjelpediesel, men hovedformålet må være å få toget ut av tunnelen, og da kan begge retninger brukes.
Terje
*Om et tog har revet kl-anlegget kan det være vanskelig å bruke batteri eller hjelpediesel, men hovedformålet må være å få toget ut av tunnelen, og da kan begge retninger brukes.* da må jo også den nedrevne KL eller annet først fjernes fra togets tak også
Men rundt Oslo kan det stå mange tog på sporet som ikke har noe kl på taket, men spenningen i kl er borte. Om man da kan kjøre på batteristrøm eller starte en hjelpemotor kan man komme ut av tunnelen og fram til et sted hvor det er enkelt og evakuere de reisende.
Og på meg virker det som det er økende frekvens av strømbortfall uten at det er brudd på kontaktledningen.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.