Visning av en deltråd på 15. nivå av toppinnlegget "Dagens leserinnlegg om fremtiden for Flytoget" i Plattformen
Hele tråden har 33 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Ja, for de om er svorne Flytog-motstandere og synes det er så fint at Vy skal overta, oppleves det sikkert som skremselspropagande.
Men la gå, la oss anta uendret antall reisende, så blir det allikevel et årlig inntektsbortfall på ikke langt unna en halv milliard. (Pussig nok omtrent det samme som regjeringengs oppløsning av Viken fylkeskommune ...). Hvor skal de pengene tas fra - hvert år?
Det bryr jeg meg ikke så mye om. De siste 5-10 årene har jeg tatt Vy-tog med Rutertakst når jeg har reist fra Oslo til Gardermoen, enten fra Skøyen eller Oslo S. Det har aldri skapt problemer for meg.
Men jeg er heller ingen motstander av Flytoget som operatør, men sparer gjerne en femtilapp på reisen.
Terje
Som jeg skriver i et annet innlegg så vil nok en del av det kunne hentes inn ved å la de ansatte på flyplassen betale normal månedskortsats i likhet med alle andre pendlere på østlandet.
I tillegg vil jo integrering av flytogtilbudet i det ordinære kollektivtilbudet gjøre det mulig å øke frekvens og dermed kapasitet ved å utnytte materiell og personale mer effektivt slik at flere reisende kan fraktes uten tilsvarende økning i utgiftsnivået. Økt tilbud gir ofte økt etterspørsel og dermed økte inntekter.
Forøvrig er det vel kun maniske VY-hatere som alltid utelukkende fremhever negative argumenter mot sammenslåing. De fleste av oss andre veier nok fordeler og ulemper med alternativene opp mot hverandre :)
"Forøvrig er det vel kun maniske VY-hatere som alltid utelukkende..."
Anbefaler noe a la dette:
Lenke: Kurs
Dette i følge Vy sin konserndirektør.
Lenke: Aftenposten
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.