Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Stryken" i Plattformen

Hele tråden har 8 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Stryken stasjon Erland Rasten 15. juni 2024 kl.2126 #396924 (#396892) Vist 797 ganger Lik innlegget
 

Vy Gjøvikbanen har stopp på Stryken stasjon for nordgående tog på formiddagen i skisesongen. I helgene har trafikken vært svært stor og det har gått dubleringstog for et par av togene.
Men i sommersesongene er det dessverre ingen stopp.

Busstilbudet er svært begrenset. Lunner kommune er foreløpig ikke inne i Ruters busstrafikk. Eneste bussrute som betjener Stryken er en pendlerrute fra Innlandstrafikk mellom Brandbu og Oslo, et par avganger på morgenen mot Oslo og det samme tilbake på ettermiddagen, på hverdager.

Stasjonen har en liten parkeringsplass som brukes flittig av Nordmarka-turister hele året.

        Stryken stasjon Per-otto 16. juni 2024 kl.1227 #396947 (#396924) Vist 788 ganger Lik innlegget
 

Når det gjelder Stryken stasjon så mener jeg at sommertilbudet bør sidestilles vintertilbudet. Det vil redusere parkeingsbehovet til Vy. De kan tilby stopp om sommeren. For jeg har sett at noen parkerer langs fylkes veien ved Stryken. Kan kanskje skyldes latskap, men trolig årsak; fullt på parkeringsplassen.

          Stryken stasjon Lars Byman 16. juni 2024 kl.1442 #396957 (#396947) Vist 764 ganger Lik innlegget
 

Populært å sykle Nordmarka på tvers fra Stryken.

            Stryken stasjon Holger Schlaupitz 17. juni 2024 kl.1020 #396992 (#396957) Vist 723 ganger Lik innlegget
 

Jeg bruker Stryken flittig om vinteren som utgangspunkt for skiturer. Og som andre har påpekt, er det ofte veldig mye folk. At det ikke er stopp om sommeren, skyldes nok at kapasiteten til sykler i Gjøvikbanens tog ikke er allverdens.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.