Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Follobanen gir resultater" i Plattformen

Hele tråden har 11 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 eirik karlsen 19. juni 2024 kl.1701 #397098 (#397081) Vist 564 ganger Lik innlegget
 

Jeg tipper det kan skyldes at alle tog på pendelen nå har konduktør og dermed billettkontroll..

        Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 Terje Andersen 19. juni 2024 kl.1745 #397100 (#397098) Vist 585 ganger Lik innlegget
 

Det kan vær svaret, eller i alle fall en del av det. Men greier trafikkveksten å betale for bemanningsøkningen?

Hvor mange ekstra konduktører brukes i 2024 i forhold til 2023?

Terje

          Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 Morten Nordhagen 20. juni 2024 kl.0915 #397130 (#397100) Vist 530 ganger Lik innlegget
 

Det er 2 togsett som er i trafikk 14-15 timer hver, men med et par timer pause i Skien midt på dagen. Uansett 4 litt korte dagsverk, og stort sett på vanlig dagtid mandag-fredag.

Tabellen sier ca. 18600 flere reisende. Jeg vil tro andelen periodebilletter er ganske høy, de koster ca. kr. 1400 for 30 dager, billettpris er kr. 140 for full pris. La oss si inntekt på kr. 70 pr reise i gjennomsnitt.

Da blir ekstra inntekt i året ca. kr. 1,3 millioner.

            Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 Terje Andersen 20. juni 2024 kl.1745 #397141 (#397130) Vist 437 ganger Lik innlegget
 

Men 4 korte dagsverk hver virkedag i et år gir vel 3-4 stillinger og de får du ikke besatt for 1,2 millioner, men trafikkveksten var vel for et tertial så da går det kanskje sånn omtrent rundt.

Men det går vel an å gjøre litt mer intelligent billettkontroll som gjør at snikprosenten blir godt under 40 %.

Terje

              Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 eirik karlsen 20. juni 2024 kl.2333 #397161 (#397141) Vist 396 ganger Lik innlegget
 

Nå var det nok ikke billettinntekter som var hovedårsak til at disse togene nå er bemannet med konduktørpersonale, men det er jo en hyggelig bivirkning.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.