Visning av en deltråd på 11. nivå av toppinnlegget "Er persontrafikken på Sørlandsbanen ikke døende likevel?" i Plattformen
Hele tråden har 33 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Enig. Bussene har vel lite av spisemuligheter?
I nord kan toget endatil komme bedre ut enn busser for togene 471 og 472.
På lange reiser er det alltid greit å ha med seg litt niste og noe å drikke. Også på toget. Verre er det ikke.
Selvsagt er toget i sin alminnelighet mer komfortabelt enn bussen. Både på støy, gange og plass. Men komfort og ombordtrivsel vil alltid bli vektet mot pris, reisetid og ikke minst pålitelighet. Og apropos ombordtrivsel, så er det vel en smakssak om man foretrekker langdistansebussens lune trangboddhet, eller det grelt belyste interiøret i et 74-sett eller i et Øresundstog.
Togets åpenbare fortrinn mht klimautslipp og miljøvennlighet bør også vektlegges enda hardere. Men intet transportmiddel blir verken mer effektivt eller attraktivt enn infrastrukturen det er henvist til.
Ellers har pressen her sør funnet saken om Flytoget. Agderposten gjengir en ganske grundig artikkel fra Fædrelandsvennen, der til og med utkast til ruteplan er tatt med.
Arendalsbanens fremtid er foreløpig forbigått i stillhet.
Lenke: Agderposten (betalingsmur)
ekspressbussene dekker ikke alle stedene som toget gjør
og toget dekker ikke alle steder som bussen gjør
du kan ikke reise med ekspressbuss fra kongsberg til sørlandet
og du kan ikke ta toget ned til risør eller lillesand fra oslo eller drammen
så de stedene begge går til er kr,sand og arendal
de andre stedene underveis dekke vel av togene i indre deler og ekspressbussen stedene langs kysten nedover fra brevik til lillesand
jan erik
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.