Visning av en deltråd på 5. nivå av toppinnlegget "Et sikkerhetssystem som ikke ble noe av?" i Plattformen

Hele tråden har 13 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

        Orstad og Nordlandsbanen Nils Chr Hagen 29. juni 2024 kl.2347* #397713 (#397712) Vist 569 ganger Lik innlegget
 

Jeg har alltid tenkt at Merkur var forbundet med dobbeltsporet Stavanger - Sandnes -Orstad. Men det var også gjort forberedende arbeider på Nordlandsbanen.
Men så var det en antennemast jeg så på Orstad, og den sto ikke direkte tilknyttet sporet. Så da spør jeg videre om det noen gang har vært vurdert å bruke noe som ligner på radiostyrt sikkerhetssystem i Norge. Jeg mener å ha lest at det har vært (er) i bruk i Sverige.

          Et sikkerhetssystem som ikke ble noe av? Roar 29. juni 2024 kl.2352 #397714 (#397713) Vist 565 ganger Lik innlegget
 

Masta kan vel være for togradiosystemet?
Det finnes strekninger i Sverige som har radioblock.

Lenke: Järnväg.net

            Svensk radioblock Roar 29. juni 2024 kl.2358* #397715 (#397714) Vist 580 ganger Lik innlegget
 

Finnes på Stångådalsbanan og Tjustbanan. Kalles nå "System R"

Lenke: Wikipedia, Sverige

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.