Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Norge på langs for 40 år siden - dag 1: 12. aug 1970: Oslo - Trondheim" i Årgangsbilder

Hele tråden har 97 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    355 delt i to Svein Sando 13. aug. 2010 kl.1441 #65611 (#65569) Vist 2114 ganger Lik innlegget
 

Når vi kom dit fikk vi høre en historie om en sinna skraphandler som ville politianmelde jernbane-entusiaster som han trodde hadde stjålet fabrikkskiltene på loket. Husker jeg feil når jeg påstår att ett av lokene sto ute( frarøvet tenderen sin) foran svinskiva på Otta til året 1972?

Fabrikkskiltet på lokene var nok borte allerede sommeren 1970, mens lokene stod inn, hvis ser etter på bildene mine vist over. Mend et er helt korrekt av 355 ble delt i to. Disse bildene, tatt 3/4 år senere, viser loket utenfor stallen, og her er det delt, men tenderen er fortsatt der. Så om tenderen som lenge stod på Ringebu er tenderen fra 355, det vet jeg ikke.

t121238-01685-710604.jpg

Tenderen og maskin skilt fra hverandre, utenfor lokstallen
NSB Hmr.: 30b nr. 355
Otta
4. juni 1971
foto: Svein Sando

t121239-01686-710604.jpg

NSB Hmr.: 30b nr. 355
Otta
4. juni 1971
foto: Svein Sando
      355 kullvaggene Peder Figenbaum 13. aug. 2010 kl.1446 #65612 (#65611) Vist 2059 ganger Lik innlegget
 

Uansett lokets vanskjebne; han som fyllte de kullvaggene gledet seg sikkert over nytten av sitt arbeide...

Mvh P.


Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.