Visning av en deltråd på 8. nivå av toppinnlegget "Norge på langs for 40 år siden - dag 1: 12. aug 1970: Oslo - Trondheim" i Årgangsbilder

Hele tråden har 97 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

              Synlige endringer ved Katterat de siste 40 årene Hans Isachsen 17. aug. 2010 kl.1630 #65959 (#65828) Vist 1603 ganger Lik innlegget
 

I 1970 var det ei større fylling med spor, dog uten stoppbukk, der den "nye" fyllinga ligger i dag. Iflg Erling H Edvardsen ble området bak trafoen brukt som stolpelager ei tid. Jeg mener å huske at området var mer utfylt da. Steinmassene i den gamle fyllinga ble brukt til å lage anleggsveien oppover dalen i forbindelse med Sildvikutbygginga oppover i dalen rundt 1975. I forbindelse med anlegget ved nytt kryssningsspor på 2000-tallet, ble brakkeriggen til Selmer lagt nede her. Ny veksel til sidesporet ble lagt inn, og det ble brukt til laste og losseområde for utstyr samt at aggeregatet sto på sporet. I reguleringsplana for området sto det at sidesporet skulle rekonstueres i hele sin lenge. Dette er den "nye" fyllinga, og den er bare ei fylling av grov stein med et spor på. Rester av sviller og skinner ligger i småskogen..
Andre synlige endringer i tillegg til anleggsveien mye småskog er at enkele bygninger er blitt revet, bygd og revet igjen. For ikke å glemme den opprustinga hele st.området har fått.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.