Visning av en deltråd på 8. nivå av toppinnlegget "Da ser vi vel ikke mer til disse..." i Trikken
Hele tråden har 59 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Er det noen forskjell på type 72 med tanke på dette avhengig av om hvorvidt skinnegangen er tørr eller våt? Bakgrunnen for at jeg spør er at jeg husker tilbake på høsten 2006 da 72-sett nr. 31 ble prøvd i innerlokalen mellom Lillestrøm og Asker. Dette var vel i slutten av oktober 2006. Jeg reiste da med settet på en regntung ettermiddag fra Fjellhamar til Bryn og mitt subjektive inntrykk og det inntrykket jeg fikk fra personalet var at settet iallfall under slike forhold var tregere enn type 69. Hvorvidt NSBs evaluering etter forsøket gikk i samme retning, vet jeg ikke, men jeg vil anta at utprøvingen må ha ledet til en konklusjon rent internt. Nå kan jo resultatet av slike forsøk trolig også være avhengig av hvordan slirevernet er innstilt o.l., så et forsøk behøver i seg selv ikke å bevise så mye dersom en ikke tar i betraktning hvilke faktorer som påvirker resultatet. Det er vel også mulig at kjøreteknikk også kan ha noe å si?
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.