Visning av en hel tråd i Trikken
Lambertseterbanen stengte som kjent fra og med mandag den 8 april. Her er en bildereportasje fra den stengte strekningen i dag. Fra den 8. juli kan man igjen ta banen til Karlsrud og den 9. september igjen til Bergkrystallen. Inntil det vil det være hektisk aktivitet på stasjoner og langs trasè. Banen vil etter oppgraderingen kunne kjøre inntil 70 km/t.
Vi gleder oss over å få høyere hastighet, men gråter en skvett over leskurenes skjebne.
SH
En dåre kan spørre - men jeg spør likevel:
Da T-banen var helt "nymoderne" i 1966-67 het det seg at toppfarten var - nettopp - 70 km/t. Denne hastigheten var det bare mulig å bruke på noen få steder, bl.a. på sletta mellom Lambertseter og Karlsrud. Når jeg bruker formuleringen "het det seg" så sikter jeg til presseomtale og muligens Sporveiens eget papirbaserte informasjonsmateriell. I fall jeg husker riktig: Hva er det "nye" med 70 km/t anno 2013?
Ulf Berntsen
Det er vel ikke noe nytt angående akkurat det...?
Rent praktisk er vel avstandene mellom stasjonene for kort til at man rekker å komme opp i 70 km/h før nedbremsing for neste stopp.
Jeg innbiller meg at det handler om fjerning av midlertidig permante hastighetsnedsettelser.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.