Visning av en hel tråd i Trikken
Den 4. juli ble overgangen stengt for evig og alltid og Enteprenørselskapet Betonmast rykket inn med sine styrker. Dette er gutta som ferierer på andre tider av året. Banen er delt i 2. Skinner og sviller er stablet pent opp på nedsiden av holdeplassen. Et gedigent hull ble gravet ut på rekordtid og et solid fundament forankret i grunnen. Det er støpt en kulvert som veier ikke mindre enn 400 tonn på østsiden av sportraseen. Nå legges det ut glideskinner og en kraftig bjelke er montert på motsatt side av sporområdet. Onsdag den 20 skal kulverten trekkes på plass under sporområdet. Denne prosessen vil ta flere timer. Når den er på plass vil sporet bli lagt på plass slik at banen igjen kan åpnes som planlagt mandag den 8. august. Deretter vil en liknende kulvert bli støpt på samme sted som den som nå skal flyttes. Arbeidene vil pågå noen uker etter at banen åpner. Det blir samtidig en trygg undergang under Slemsalsveien.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.