Visning av en deltråd på 5. nivå av toppinnlegget "To grønne B7" i Plattformen

Hele tråden har 31 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

        Merkenavnet Mats G. Michelsen 13. aug. 2020 kl.1829 #316172 (#316158) Vist 394 ganger Lik innlegget
 

Var ikke klar over at at det var Jernbanedirektoratet som eide disse navnene, men det var interessant. I så fall synes jeg de skulle tatt mer eierskap og strømlinjeformet navnene om det nå på død og liv må bygges masse nye merkenavn.

En annen billigere, fleksibel og enklere løsning hadde vært en type Skyss/Ruter-variant med et felles merkenavn og profilering togene. Hvis det er veldig om å gjøre kan operatøren få klistre navnet sitt i enden av vognen. Jeg kjøper ikke at dette ligger tilbake for merkenavnene operatørene og Jernbanedirektoratet har klart å komme opp med.

Personlig synes jeg "Sørtoget" virker litt oppkonstruert og tungt, men i forhold til det fullstendig intetsigende "Nord" er det nesten genialt. Om rutepakke 3 nå får merkenavnet "Bergensbanen" så et det ikke akkurat nyskapende, men på det er i det minste et etablert og gjenkjennelig navn.

          Merkenavnet Hans-Ole Sveia 13. aug. 2020 kl.1848* #316173 (#316172) Vist 390 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Dette vet jeg ikke svaret på.

Det jeg lurer på er hvilke retningslinjer som gjelder for profilering av materiell i denne anbudspakken og hvilke krav til utseende en har ved tilbakelevering til Norske tog AS.

Type 7-materiellet vil måtte byttes ut i løpet av anbudsperioden, enten fordi det erstattes av noe nyere eller fordi tilstanden er så dårlig at typen ikke lenger kan brukes uten reparasjoner støtt og stadig.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.