Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Sandefjord - brann i forbigangsledning ved km 140" i Plattformen

Hele tråden har 132 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Årsaken til brannen i forbigangsledningen Herman 27. juli 2021 kl.2107 #337940 (#337938) Vist 990 ganger Lik innlegget
 

Hvis tre omformerstasjoner faktisk falt ut er det rimelig åpenbart at Sandefjord stasjon forsynes fra minst tre omformerstasjoner.
Under normale omstendigheter er det praktisk og greit å parallellkoble omformerstasjonene. Men det er ikke like praktisk når noe går galt, da ønsker man å isolere feilen så raskt som mulig.

Jeg innbiller meg at man har skillebrytere mellom alle omformerstasjonene, sånn at en feil kan isoleres. Jeg innbiller meg at disse skillebryterne ikke er utstyrt med overstrømvern.

Hvis det er tilstrekkelig langt fra omformerstasjonen til kortslutningen vil motstanden i ledningene være tilstrekkelig stor til at det ikke går nok strøm til at overstrømvernet slår ut.

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.