Visning av en deltråd på 10. nivå av toppinnlegget "Sandefjord - brann i forbigangsledning ved km 140" i Plattformen
Hele tråden har 132 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Ut fra erfaringene fra Holbæk i Danmark, samt Skotterud, der det også skjedde ulykker med totalskade på relésikringsanlegg, kan vi nok regne med at det vil ta i størrelsesorden to år før et nytt permanent sikringsanlegg er på plass i Sandefjord. Spørsmålet er hva man gjør i mellomtiden. Å nedlegge Sandefjord som sikkerhetsmessig stasjon og gjøre den om til holdeplass vil fungere greit for den faste timesruten, da togene normalt krysser ved Sem og Larvik, men vil forkludre det for innsatstogene i rushtiden. Disse krysser i Sandefjord eller kjører så tett etter et annet tog at de vil bli heftet av den lange blokkstrekningen Stokke-Lauve. Å innstille innsatstogene vil innebære en betydelig svekkelse av tilbudet for pendlerne på Vestfoldbanen. En provisorisk løsning som tillater kryssing i Sandefjord vil derfor være å foretrekke.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.