Visning av en deltråd på 11. nivå av toppinnlegget "Sandefjord - brann i forbigangsledning ved km 140" i Plattformen
Hele tråden har 132 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Neste oppdatering på mandag. Det blir interessant å høre hva BaneNor da vet.Hans-Morten burde kanskje sende inn bilde av kråka?
Etter foreløpig plan blir Sandefjord stasjon midlertidig nedlagt og opprettet som Sandefjord holdeplass. Sporveksler blir klavelåst. Mulig man også midlertidig stenger noen planoverganger. Det blir betjent med TXP på Lauve og Stokke, og strekning uten fjernstyring i mellom.Sannsynligvis blir det montert et «nytt» NSI-63 anlegg på Sandefjord, og forenkling av sporarrangementet til to spor.
Det høres jo ut som den raskest mulige løsningen om det gamle anlegget er helt ødelagt. Kan du (har du lov til😉) å si noe om hvor raskt en slik løsning kan være på plass slik at trafikken kommer igang igjen?
Mht. evt. nytt NSI 63: Hvordan BaneNOR vil løse dette vet ikke jeg, men det kan gå relativt raskt med følgende forutsetninger:
At en unngår å måtte sette jobben ut på anbud. Alternativene kan være er å gjøre jobben selv eller tildele den som direktebestilling med henvisning til situasjonen (loven kan tillate det).
At en har tilgang til komponentene som trengs.
At en har kompetente folk som ikke gjør jobben større enn nødvendig - ikke minst mht. dokumentasjon. Med en tospors stasjon med NSI 63 bør en kunne gjenbruke mye fra andre anlegg. Med riktig og ikke for overdreven dokumentasjon går også saksbehandlingen hos myndighetene normalt raskt.
Jeg hadde satt veldig stor pris på om "noen" kunne supplere stasjonsdatabasen med gode bilder av stillverkspanelet til det nå antatt avgåtte stillverket i Sandefjord.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.