Visning av en deltråd på 12. nivå av toppinnlegget "Splitte et fungerende jernbanesystem" i Plattformen
Hele tråden har 63 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Jeg har to spørsmål om den situasjonen Norske Tog nå står i når det gjelder lok til Nordlandsbanen.
Hvilke muligheter har Norske Tog nå til å handle direkte fra leverandør?
Vil Norske Tog benytte seg av de mulighetene som måtte foreligge?
Da Norske Tog ikke fikk tilbud på diesellok var det bare utleiere som ble kontaktet, ikke produsenter? Merkelig, spør du meg.
Det var vel ikke så merkelig når bruk av lokene tidsbegrenses til B5-vognenes levetid? Dessuten tilhører vel de fleste nye lok i Europa nå leasingselskaper?
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.