Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "OnRail overtar Schenkertoget" i Plattformen
Hele tråden har 10 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
Lokmangel kan være en årsak.
I OnRail sitt tilfelle handler det selvfølgelig om å få mest mulig ut av materiellet man disponerer. OnRail har det som sin filosofi å kjøre mest mulig opplegg hvor man så fort som mulig vender tilbake til utgangspunktet.
Når det gjelder NRE så står lokomotivene i dag over omtrent et døgn før retur. OnRail vil flytte lokene over til ferdig lastet stamme når de kommer til Narvik og returnere. Regner dog med at rutene har marginal slik at ikke forsinkelsene forplanter seg selv ved små forsinkelser. For det vil garantert bli forsinkelser på denne trafikken.
Kaunis og Railcare gjør det likt. De kjører en stamme med lok to vendinger til Narvik i løpet av et døgn. Der er jeg rimelig overbevist om at tomme vs lastede vogner står klar og at man mer eller mindre bytter over til ny stamme umiddelbart for ny tur.
For SJN er vanligste årsak manglende trafikk-klare Di4. Da spissvendes lokene i Trondheim.
Eg skjønte det.
Henning Aandal brukte vel uttrykket om hele toget.
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.