Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "OnRail overtar Schenkertoget" i Plattformen
Hele tråden har 10 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem
At man returnerer lokomotivet i første returnerende tog, eller sagt litt anderledes, så raskt som ruteplanen tillater.
Men jeg antar at Onrail har bedt om, og forhåpentligvis får/har fått, en ruteplan som ikke er en helt bokstavelig spissvending sett fra grafisk tuteplan sin side. Det ville bety at man i tillegg til overføring av lokomotiv ofte ville overført forsinkelse.
Terje
Jeg antar at en på Ofotbanen har en praktisk tilnærming til dette. Det er tross alt en forskjell mellom dette og fem-minutters vending i sin tid av lokaltog på Oslo V og Sandvika før ruteskiftet i 1973 (65/67-sett) og fem-minutters vending av lokaltog på Oslo V og Asker rett etter ruteskiftet i 1973 (69-sett).
Vel... søknadene for ruteplan R25/T25 er så vidt innlevert. Så man vet jo ikke om man får rutene slik man ønsker. Det får vi en pekepinn på i slutten av mai. Da publiserer Trafikverket status i planleggingen i forkant av samrådsmøte.
Vendingen i Narvik må jo selvfølgelig ha en marginal. Hvis ikke så vil de jo slite med forsinkelser i to døgn. Men de har neppe så langt opphold at de kunne ventet på lossing og lasting av et tog med 14 dobbeltvogner. (Det er toglengden i dag på Schenkertoget)
= Forstørr bildet |
Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.