Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "OnRail overtar Schenkertoget" i Plattformen

Hele tråden har 10 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  spissvende lokomotivene Terje Andersen 25. apr. 2024 kl.1709* #394072 (#394060) Vist 839 ganger Lik innlegget
 

At man returnerer lokomotivet i første returnerende tog, eller sagt litt anderledes, så raskt som ruteplanen tillater.

Men jeg antar at Onrail har bedt om, og forhåpentligvis får/har fått, en ruteplan som ikke er en helt bokstavelig spissvending sett fra grafisk tuteplan sin side. Det ville bety at man i tillegg til overføring av lokomotiv ofte ville overført forsinkelse.

Terje

    spissvende lokomotivene Hans-Ole Sveia 25. apr. 2024 kl.1741 #394074 (#394072) Vist 865 ganger Lik innlegget
 

Jeg antar at en på Ofotbanen har en praktisk tilnærming til dette. Det er tross alt en forskjell mellom dette og fem-minutters vending i sin tid av lokaltog på Oslo V og Sandvika før ruteskiftet i 1973 (65/67-sett) og fem-minutters vending av lokaltog på Oslo V og Asker rett etter ruteskiftet i 1973 (69-sett).

    spissvende lokomotivene Ståle Ualand 25. apr. 2024 kl.2005 #394082 (#394072) Vist 808 ganger Lik innlegget
 

Vel... søknadene for ruteplan R25/T25 er så vidt innlevert. Så man vet jo ikke om man får rutene slik man ønsker. Det får vi en pekepinn på i slutten av mai. Da publiserer Trafikverket status i planleggingen i forkant av samrådsmøte.

Vendingen i Narvik må jo selvfølgelig ha en marginal. Hvis ikke så vil de jo slite med forsinkelser i to døgn. Men de har neppe så langt opphold at de kunne ventet på lossing og lasting av et tog med 14 dobbeltvogner. (Det er toglengden i dag på Schenkertoget)

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.