Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 8. nivå av toppinnlegget "Da ser vi vel ikke mer til disse..." i Trikken

Hele tråden har 59 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

              T2000 og gangegenskaper Paul F.E. Reale 19. aug. 2011 kl.0513 #101017 (#101016) Vist 1721 ganger Lik innlegget
 

Jeg tok aldri føreropplæring på T2000 (fordi jeg ikke ville dra til Majorstuen for å hente ut tog om morgenen).

Men jeg hadde mange turer i førerrommet sammen med kolleger og det er ingen tvil om at togsettene var kjempefine å kjøre. Gangegenskapene var det heller ikke noe å utsette på. De var også veldig behagelige for de reisende.

Temperaturen var mye behageligere i kupeen (særlig nå som de har skrudd ned temperaturen i kupeen på MX3000 med hele 5 grader fra 22 til 17 grader). Det fungerer greit i sommerhalvåret, men det er altfor lite når det er sprengkaldt ute og dørene står litt for lenge åpne på en endestasjon eller toget er rigget ned. Da blir det fort iskaldt og det tar lang tid å varme opp togsettet igjen.

Når det gjelder cruisekontrollen, så hørte jeg mange førere si akkurat det samme som deg: De ville ikke bruke cruisekontrollen fordi de kjørte mye bedre og mer behagelig uten den.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.19 sek
I dag 17321 treff på forum10, og 76438163 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13209 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.