Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 8. nivå av toppinnlegget "Da ser vi vel ikke mer til disse..." i Trikken

Hele tråden har 59 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

              Hva som lønner seg Herman 28. aug. 2011 kl.1709 #101938 (#101904) Vist 1221 ganger Lik innlegget
 

Hvis man går gjennom de offisielle dokumentene som har kommet fra Ruter angående materiell på T-banen, så er det ingen tvil om at Ruter satte opp et ruteopplegg med T2000 som ga rom for mellomavganger til Furuset med de MX-vognene som er tilgjengelige i dag, samt alle T2000-vognene.

Deretter kartla man hvorvidt det var mulig å oppgradere T2000, hva det ville koste, og hvor lang tid det ville ta, og prosjektet om oppgradering ble skrinlagt. Ikke fordi det ikke var teknisk gjennomførbart eller fordi det ville være vanskelig å vedlikeholde eller bemanne ulikt materiell, men fordi en oppgradering ville bli for dyr.

Mine vurderinger av hva som ville være forretningsmessig optimalt for Siemens er nettopp det - mine vurderinger. Jeg har heller ikke tilgang til korrespondansen mellom Ruter og Siemens om spørsmålet, dersom noen slik eksisterer regner jeg med at den kommer under forretningshemmeligheter.
Dog har det ikke fremkommet noe som tyder på at Siemens har kommet til andre konklusjoner enn meg.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.21 sek
I dag 18823 treff på forum10, og 74405826 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13065 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.