Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Gullkalven" i Plattformen

Hele tråden har 27 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Gullkalven Stein Olav Hohle 7. mars 2012 kl.1422 #120001 (#119965) Vist 510 ganger Lik innlegget
 

Med disse bildene har du skutt gullfuglen, Helge.

      Gullkalven Jan Erik Hole 7. mars 2012 kl.1833 #120012 (#120001) Vist 443 ganger Lik innlegget
 

Jeg sier takk for alle disse bildene som er vist av denne kranen "Gullkalven" her, Tro jeg har sett en slik kran på Oslo Ø nå de holdt på med og bygge sporene på Oslo S

Men i en tidligre tråd rundt denne trettenulykken så kom de frem at de var en gullkalv også på Hamar, men den var av en annen type eller gikk denne også med dampmaskin og hvor mange slike kraner hadde NSB/Jernbaneverket

I dag brukes de vel innleid mobilkraner nå noe skal løftes

Jan Erik

        Gullkalven Stein Olav Hohle 7. mars 2012 kl.1909 #120014 (#120012) Vist 433 ganger Lik innlegget
 

Jeg så den en gang på Kjelsås stasjon i slutten av 50-årene eller tidlig 60-tall. Den ble trukket av 32a nr. 288 og skulle til Hakadal for å løfte noen vogner som hadde sporet av.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.10 sek
I dag 9438 treff på forum10, og 74453012 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13067 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.