Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Bygging av Lørenbanen i full gang ! Noen bilder." i Trikken

Hele tråden har 83 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Sentrumstunnel vs Lørensvingen Terje Andersen 16. juli 2013 kl.1505* #160482 (#160474) Vist 2288 ganger Lik innlegget
 

Nytten av Lørensvingen:
1. Ny stasjon på Løren som er stort utbyggingsområde for tiden.
2. Avlaste Oslotunnelen for en avgang ved at togene som snur på Storoppsetting kan fortsette på Grorudbanen.
3. Gjennom 2 over skape en rask direkte forbindelse fra Grorudbanen til Storo, Nydalen, Ullevål, Blindern og Majorstua.
Det er neppe særlig aktuelt nå å begynne å bygge ny sentrumstunnel uten planlegging. Investeringsbeløpet for Lørensvingen ville uansett ikke dekke mer enn 10-15 % av en ny sentrumstunnel og en uferdig sentrumstunnel er ikke særlig nyttig.
Uansett skal vel også Fornebubanen bygges før det blir snakk om ny sentrumstunnel.
Terje

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.41 sek
I dag 17299 treff på forum10, og 76438141 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13209 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.