Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "D-vognene" i Trikken Materiell- og stasjonsdatabase

Hele tråden har 11 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

D-vognene - vedlikehold av MDB Svein Sando 30. okt. 2023 kl.0757 #382253 (#382116) Vist 1049 ganger Lik innlegget
 

Da er dette rettet opp i MDB.

Jeg ser du to ganger i år har lagt inn beskjeder om dette på selve vognene på MDB, så slik sett er det på sett og vis allerede rettet opp i databasen, men selvsagt ikke helt gjennomført. Det er slik at slike brukerinnspill på enhetene (antagelig) ikke varsles videre med e-post. Derfor blir de ikke oppdaget før noen blåser i fløyten slik som her. Jeg anbefaler derfor heller at man, gjerne i tillegg til å legge inn info på enheten, også skriver et innlegg i dette forumrommet slik gjort nå.

Som sagt tidligere, dersom flere vil være med på å redigere i MDB (og STDB), vil databasene kunne vært hyppigere oppdatert, ikke minst med nytt materiell. Min kapasitet dekker ikke over alt som skal gjøres i NJK på en fritid som også må deles med andre ting. For tiden virker det som om det særlig er på feltet sporvogn/forstadsbane at vi trenger hjelp til å holde databasen à jour.

  Vedlikehold MDB Ståle Ualand 30. okt. 2023 kl.1734 #382300 (#382253) Vist 1103 ganger Lik innlegget
 

Eg kan melde meg til å hjelpe til inn i mellom. Dog er eg ikkje ekspert på sporvei, tvert i mot så er det litt utenfor interessområdet. Men kan vel basere ting på hva som skrives her på forumet.
Det er også ønskelig å kunne kople andre enn sitt eget bilde til aktuelle enheter i fotosamlingen.

Eg har jo andre oppgaver også i NJK og står foran flytteprosess de neste månedene, men gi meg tid og tilgang og kanskje kort opplæring så kan eg hjelpe.

Ps.. har lagt inn noe info på et par av 187- lokene for en tid tilbake.

    Vedlikehold MDB Svein Sando 30. okt. 2023 kl.1757 #382302 (#382300) Vist 1170 ganger Lik innlegget
 

Supert, Ståle. Tar kontakt.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.15 sek
I dag 45444 treff på forum10, og 74267377 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13051 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.