Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Materiell- og stasjonsdatabase»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Stedsangivelser ved opplasting av bilder" i Materiell- og stasjonsdatabase

Hele tråden har 5 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Stedsangivelser ved opplasting av bilder Svein Sando 16. des. 2023 kl.1113 #385317 (#385309) Vist 733 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Det er dessverre mange slike feilplasseringer. Om dette tenker jeg:

  • En tydeliggjøring av hva slags type stedet man får fram i valglista er, for å kunne velge rett. Dette er egentlig innført allerede for et par år siden, men har selvsagt ikke tilbakevirkende fram.
  • Derfor må jeg lage en mye enklere måte å endre stedstilknytningen på enn slik det er nå, der enkeltbilder må tas opp i Fotosamlingen og manuelt velge nytt (korrekt) sted, fjerne den ikke stemmer, og så lagre.

      Bilder på sted tilgjengelig direkte fra enhver type i stedsdatabasen Svein Sando 17. des. 2023 kl.0137* #385346 (#385317) Vist 692 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Jeg har nå fikset det slik at man straks kan finne samtlige bilder på et sted i stedsdatabasen. I eksempelet nedenfor har jeg valgt Jernbaneverksteder, og da får man opp lista over disse, og i venstre kolonne står det hvor mange bilder som er knyttet til hvert enkelt verksted. Dette virker for alle stedstyper, også de som har egne databaser: ekspedisjonssteder, strekninger og broer. Denne måten gjør det også lett å se hvilke steder som helt mangler bilder.

t249683-vst.jpg

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Materiell- og stasjonsdatabase»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.15 sek
I dag 45173 treff på forum10, og 74267106 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13051 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.