Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 7. nivå av toppinnlegget "Bergen stasjon for 9 år siden" i Galleriet

Hele tråden har 26 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

            Ikke drep, men vær selvkritisk Kurt Hål. 12. apr. 2024 kl.1529* #393251 (#393247) Vist 1255 ganger Lik innlegget
 

lett å publisere ikke 2-3 pr. tog men 4-5. Noen synes ikke å foreta slike valg en gang, og vi får ti bilder av et tog som beveger seg noen hundre meter

Langt fra dette jeg har i tankene. Å se inngående tog i knips etter knips er mangel på selvkritikk.

Og for å være personlige her, så har jeg pågående dialog med ACDSee for ønske om visse programmessige tilpasninger i deres program - ønsker kun scroll i jpg-filer bla., et program jeg bruker bevisst til å slette alle ikke skarpe bilder eller slike 'filmmesssige bilde-opptak, "multibilder", hvor ønsket er kun å bevare det mest fortellende før import til Lightroom. (LR - et krevende program plassmessig med sin struktur spesielt når man tar både jgg/raw samtidig)

Hele peonget mitt - / og da også som en advarsel, ikke skrem bort folk fra å legge ut sine bilder ved å snakke om kun kvalitetesbilder er ønsket.
Det er nemlig et svært ullent begrep - kvalitetsbilder... ?? /:-)

              Ikke drep, men vær selvkritisk Svein Julton 12. apr. 2024 kl.1600 #393252 (#393251) Vist 1216 ganger Lik innlegget
 

En og med både Knut og Svein.

Når jeg for en tid tilbake begynte å legge ut bilder og også sjekke hva som var, er det som tidligere skrevet her "mye rart". Og en haug med dubletter, fordi man ikke sjekker i etterkant "Egne bilder".

Den beste kvalitetskontrollen er fotografen selv, eller den beste bildekritikeren.

              Ikke drep, men vær selvkritisk Svein Sando 12. apr. 2024 kl.1826 #393260 (#393251) Vist 1199 ganger Lik innlegget
 

Men da er vi jo egentlig enige. Mitt poeng er at noen gode bilder kan gjøres dårlige ved å blandes sammen med for magen bilder er nesten-like. Det var det jeg mente med at bilder kan drepe hverandre.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.17 sek
I dag 7013 treff på forum10, og 74394016 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13064 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.