Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«MJ-rommet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Det børstes støv..." i MJ-rommet

Hele tråden har 5 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

Det børstes støv... Gunnar Holm 21. mai 2024 kl.0052 #395139 (#395122) Vist 615 ganger Lik innlegget
 

Ja, støvet er modellbanens verste plage og kommer inn alle steder! Jeg bruker familiens Miele og en forsats til å rense bak radiatorer. Med litt forsiktighet og lav sugestyrke er det ikke så mye, som blir vekk.
Men støv til side! Når det opprinnelige emnet befinner seg i Tyskland, minner det meg om at hvis noen skulle en tur til Stuttgart, så er det et utrolig N-skala anlegg i bygningen motsatt Stuttgart HBf ved banegårdsplasen, når man kommer ut av hovedinngangen. De kaller seg "Stellwerk-S". Anlegget gjengir Stuttgart Hbf og området omkring som det var på 1960-tallet. Gå på deres website og se hva en enkelt mann har skapt gjennom noen år. Det er utrolig! Detaljeringsgraden er helt nede på inskripsjonene på gravstenene på gravlunden!

  Det børstes støv... Haakon Espe 21. mai 2024 kl.0943* #395148 (#395139) Vist 654 ganger Lik innlegget
 

Jeg bruker en liten håndholdt Ryobi med batteri. Den suger ikke så kraftig og har ikke pose, du kan tømme innholdet ut og få tak i bortkomne Preissere.

  Stellwerk-S Per H 21. mai 2024 kl.1123 #395156 (#395139) Vist 603 ganger Lik innlegget
 

Den historien har flere sider, blant annet har jeg lest at Wolfgang Frey ble så fokusert på sitt livsverk at han glemte å ta vare på helsa. Han døde i 2012, bare 52 år gammel.

Lenke: Eine Festung der Einsamkeit

    Det børstes støv... Gunnar Holm 21. mai 2024 kl.1154* #395158 (#395156) Vist 618 ganger Lik innlegget
 

Det er vel det, som gjelder i de fleste sammenhenger. Når en interesse fortrenger alt annet, forsvinner likevekten og harmonien. I hvert fall sett utefra. Under alle omstendigheter er det imponerende hva Wolfgang Frey klarte å utrette i løpet av det korte livet. Noen sosial kjekkas var han neppe. Hele hans tilværelse var jo sentrert omkring jernbanen, - både på arbeidet og i fritiden. Likevel kan vi ikke konkludere at MJ medfører et kort liv. Hovedparten av dem jeg møter i MJ, eller hobbyforretninger er over 60 år og stadig rimelig velfungerende i begge ender samt de øvre ekstremiteter (hendene). Til gjengjeld tynger ikke formuen i lommene. Heller ikke her!

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«MJ-rommet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.18 sek
I dag 5998 treff på forum10, og 74412911 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13065 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.