Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 7. nivå av toppinnlegget "Nei" i Plattformen

Hele tråden har 31 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

            Vogntog eller togvogner Odd Fjeldstad 22. mai 2024 kl.1407 #395233 (#395231) Vist 1326 ganger Lik innlegget
 

Det finnes allerede en motorvei med meget høy kapasitet gjennom Østfold..

..etter hvert blir flere og flere biler utslippsfrie

..jernbane gjennom indre Østfold vil medføre enorme naturinngrep.

Med mer.

Her hører jeg en lastebileier eller en NAF-mann! Er det ikke jernbane vi slåss for på dette forumet?

Du mener det nok bra. Ved fravær av motforestillinger må man lage noen.

Men naturinngrep er ikke jernbanebygging alene om. E-veiene har allerede tatt sin bit av den kaka.

              Vogntog eller togvogner Finn Halling 22. mai 2024 kl.1558 #395243 (#395233) Vist 1269 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Joda! Men er det forsvarlig både med firefelts motorvei OG dobbeltsporet jernbane for (minst) 200 km/t? Jeg ble i hvert fall skremt av "Oppsynsmannen" og meldte meg sporenstreks inn i Naturvernforbundet.

                Vogntog eller togvogner Joachim Pihl 22. mai 2024 kl.1614 #395246 (#395243) Vist 1300 ganger Lik innlegget
 

Kapasitetsmessig er det lite behov for 4-felts vei i Norge, med mindre man skal dimensjonere for at "hyttefolket" skal slippe å stå i kø på fredag og søndag kveld. Og hytter er det allerede alt for mange av. Et par tonn salt per km vei per år taler sterkt mot transport på gummihjul, det samme gjør støy, arealbruk og generell ressursbruk.

                  Vogntog eller togvogner Finn Halling 23. mai 2024 kl.2150 #395344 (#395246) Vist 935 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

"Kapasitetsmessig er det lite behov for 4-felts vei i Norge, med mindre man skal dimensjonere for at "hyttefolket" skal slippe å stå i kø på fredag og søndag kveld"

Regner med at det er samferdselsministerens skroting av Ringeriksbanen og bygging av E16 i stedet som du sikter til her.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.16 sek
I dag 5460 treff på forum10, og 73718119 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12974 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.