Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Årgangsbilder »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Ekebergbanen for 50 år siden - del 2" i Årgangsbilder Trikken

Hele tråden har 14 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Klaffevinduer vel? Kjetil Ryen 25. mai 2024 kl.1225 #395391 (#395308) Vist 809 ganger Lik innlegget
 

Jeg har alltid trodd 1013-1016 ble levert med klaffevinduer med glass som etterhvert ble skiftet til plater, som på 1016, og siden til skyvevinduer.

Det er helt greit å bevare 1013 i nåværende stand, men i "beste LTF-stil" hørte ejg utallige ganger i min tid i LTF at 1013 skulle restaures og det hadde nok blitt enklere med 1016 som utgangspunkt. Da måtte jo også et sett med vendbare seter også blitt tatt vare på. Disse setene ble jo tatt til Simensbråten-vognene som byttet ende på Jomfrubråten.

        Ekebergbanen for 50 år siden - del 2 Roar 25. mai 2024 kl.1233 #395392 (#395391) Vist 825 ganger Lik innlegget
 

De omlwggbare setene i 1013, 1014 og 1016 ble tatt til vognene 1001, 1003 og 1004, som skulle gå på Simensbråten. 1015 beholdt sine omleggbare seter inntil kollisjonen i 1972 og påfølgende utrangering.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Årgangsbilder »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.68 sek
I dag 6076 treff på forum10, og 76347306 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13206 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.