Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Årgangsbilder »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Oslos havnebane, men hva er det egentlig vi ser?" i Årgangsbilder

Hele tråden har 5 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Oslos havnebane, men hva er det egentlig vi ser? Jan Arne Rødland 27. mai 2024 kl.1304 #395525 (#395520) Vist 754 ganger Lik innlegget
 

For meg ser det ut som det korte buttsporet kan være smalspor men jeg er langtfra sikker. Jo mer jeg
blåser opp bildet jo mer uklart blir det. Ellers lå jo begge de to ytre sporene lenge, nok inni 50-årene.

    Oslos havnebane, men hva er det egentlig vi ser? Eyolf Berg 27. mai 2024 kl.1313 #395526 (#395525) Vist 723 ganger Lik innlegget
 

Men såvidt jeg vet, ble 3-skinners spor aldri bygget slik at den midtre skinnen var felles for de to sporviddene. Alle eksempler jeg har sett, viser at den ene ytterskinnen var felles, og at den andre ssmalsporskinnen lå på innsiden av den andre normalsporskinnen. En konfigurasjon med en felles midtskinne virker for meg som en forferdelig sløsing med plass. Men noen forkklaring på det omtalte sporet har jeg ikke.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Årgangsbilder »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.13 sek
I dag 5929 treff på forum10, og 76347159 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13205 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.