Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Ny leddtrikk pr. jernbane til Trondheim i 1984" i Trikken

Hele tråden har 5 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  LHB vognene har holdt godt Tore Korsnes 11. juni 2024 kl.0010 #396627 (#396573) Vist 528 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

At vognene bare har gått og gått er vel ikke den hele sannhet.

Det har vært gjort mange ombygginger og forbedringer opp gjennom årene.

Godt vedlikehold og en organisasjon med korte linjer hvor man raskt kan gjøre modifikasjoner for å øke driftsstabiliteten har vært viktig.

    Braunschweig Nils Carl Aspenberg 11. juni 2024 kl.2331 #396665 (#396627) Vist 450 ganger Lik innlegget
 

Brausnschweig kjøpte vekselvis vogner fra Düwag og LHB. På 1990-tallet anskaffet byen lavgulvvogner og etter hvert ble de alle fleste vognene med høyt gulv utrangert og sendt til opphugging. Kun noen ytterst få vogner er blitt beholdt som reservevogner. Trondheim er en av de siste sporveiene i Europa som fortsatt ikke har lavgulvvogner.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.12 sek
I dag 172778 treff på forum10, og 74216287 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13044 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.