Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 15. nivå av toppinnlegget "Dagens leserinnlegg om fremtiden for Flytoget" i Plattformen

Hele tråden har 33 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                            Dagens leserinnlegg om fremtiden for Flytoget Finn Halling 15. juni 2024 kl.2104 #396922 (#396918) Vist 1478 ganger Lik innlegget
 

Ja, for de om er svorne Flytog-motstandere og synes det er så fint at Vy skal overta, oppleves det sikkert som skremselspropagande.

Men la gå, la oss anta uendret antall reisende, så blir det allikevel et årlig inntektsbortfall på ikke langt unna en halv milliard. (Pussig nok omtrent det samme som regjeringengs oppløsning av Viken fylkeskommune ...). Hvor skal de pengene tas fra - hvert år?

                              Fremtiden for Flytoget Terje Andersen 15. juni 2024 kl.2112 #396923 (#396922) Vist 1484 ganger Lik innlegget
 

Det bryr jeg meg ikke så mye om. De siste 5-10 årene har jeg tatt Vy-tog med Rutertakst når jeg har reist fra Oslo til Gardermoen, enten fra Skøyen eller Oslo S. Det har aldri skapt problemer for meg.

Men jeg er heller ingen motstander av Flytoget som operatør, men sparer gjerne en femtilapp på reisen.

Terje

                              Dagens leserinnlegg om fremtiden for Flytoget eirik karlsen 15. juni 2024 kl.2210 #396928 (#396922) Vist 1512 ganger Lik innlegget
 

Som jeg skriver i et annet innlegg så vil nok en del av det kunne hentes inn ved å la de ansatte på flyplassen betale normal månedskortsats i likhet med alle andre pendlere på østlandet.

I tillegg vil jo integrering av flytogtilbudet i det ordinære kollektivtilbudet gjøre det mulig å øke frekvens og dermed kapasitet ved å utnytte materiell og personale mer effektivt slik at flere reisende kan fraktes uten tilsvarende økning i utgiftsnivået. Økt tilbud gir ofte økt etterspørsel og dermed økte inntekter.

Forøvrig er det vel kun maniske VY-hatere som alltid utelukkende fremhever negative argumenter mot sammenslåing. De fleste av oss andre veier nok fordeler og ulemper med alternativene opp mot hverandre :)

                                Dagens leserinnlegg om fremtiden for Flytoget Finn Halling 17. juni 2024 kl.0900 #396990 (#396928) Vist 1258 ganger Lik innlegget
 

"Forøvrig er det vel kun maniske VY-hatere som alltid utelukkende..."

Anbefaler noe a la dette:

Lenke: Kurs

                                  - Alt blir bedre når Vy overtar Roar 19. juni 2024 kl.1757 #397102 (#396990) Vist 474 ganger Lik innlegget
 

Dette i følge Vy sin konserndirektør.

Lenke: Aftenposten

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 1.53 sek
I dag 28932 treff på forum10, og 73989447 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13008 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.