Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "Follobanen gir resultater" i Plattformen

Hele tråden har 11 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 eirik karlsen 19. juni 2024 kl.1701 #397098 (#397081) Vist 538 ganger Lik innlegget
 

Jeg tipper det kan skyldes at alle tog på pendelen nå har konduktør og dermed billettkontroll..

        Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 Terje Andersen 19. juni 2024 kl.1745 #397100 (#397098) Vist 559 ganger Lik innlegget
 

Det kan vær svaret, eller i alle fall en del av det. Men greier trafikkveksten å betale for bemanningsøkningen?

Hvor mange ekstra konduktører brukes i 2024 i forhold til 2023?

Terje

          Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 Morten Nordhagen 20. juni 2024 kl.0915 #397130 (#397100) Vist 503 ganger Lik innlegget
 

Det er 2 togsett som er i trafikk 14-15 timer hver, men med et par timer pause i Skien midt på dagen. Uansett 4 litt korte dagsverk, og stort sett på vanlig dagtid mandag-fredag.

Tabellen sier ca. 18600 flere reisende. Jeg vil tro andelen periodebilletter er ganske høy, de koster ca. kr. 1400 for 30 dager, billettpris er kr. 140 for full pris. La oss si inntekt på kr. 70 pr reise i gjennomsnitt.

Da blir ekstra inntekt i året ca. kr. 1,3 millioner.

            Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 Terje Andersen 20. juni 2024 kl.1745 #397141 (#397130) Vist 411 ganger Lik innlegget
 

Men 4 korte dagsverk hver virkedag i et år gir vel 3-4 stillinger og de får du ikke besatt for 1,2 millioner, men trafikkveksten var vel for et tertial så da går det kanskje sånn omtrent rundt.

Men det går vel an å gjøre litt mer intelligent billettkontroll som gjør at snikprosenten blir godt under 40 %.

Terje

              Ikke helt sammenlignbare tall fra 2023 til 2024 eirik karlsen 20. juni 2024 kl.2333 #397161 (#397141) Vist 369 ganger Lik innlegget
 

Nå var det nok ikke billettinntekter som var hovedårsak til at disse togene nå er bemannet med konduktørpersonale, men det er jo en hyggelig bivirkning.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.23 sek
I dag 14075 treff på forum10, og 74379692 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13064 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.