Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 6. nivå av toppinnlegget "Trippel motorvognsett type 65, 67, 68" i Jernbanehistorien

Hele tråden har 21 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

          Trippel motorvognsett type 65, 67, 68 Bjørn Halling 21. juni 2024 kl.1120 #397171 (#397160) Vist 572 ganger Lik innlegget
 

Egentlig geniale vogner til slik bruk, de var selvforsynte med både varme og strøm til lys. Ulempen var at de hadde "lettbygd dragstell", og naturligvis ikke 1000V - ledning, de måtte gå bakerst i toget. Og skiftes rundt i den andre enden ved endestasjonen.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Jernbanehistorien »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.57 sek
I dag 8871 treff på forum10, og 76429713 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13208 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.