Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "Nattog til København" i Plattformen

Hele tråden har 36 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Potensial i utenlandstrafikken Holger Schlaupitz 24. juni 2024 kl.1514 #397418 (#397417) Vist 1073 ganger Lik innlegget
 

Ja. Men dette tilbudet konkurrerer nok i mindre grad med fly enn hva nattoget til København, Hamburg eller Berlin - eller gjennomgående dagtog Oslo-København - ville gjort. Bytte i Göteborg og kronglete forbindelser videre gjør det vanskelig for Vy å hevde seg i konkurransen videre sørover. Vys tilbud til Göteborg konkurrere nok mest med bil og buss, og på så korte distanser har både bilen og bussen en del fordeler (eller færre ulemper), sett i forhold til lengre reiser. Jeg tipper at fire ekspresstogpar Oslo-København ville vært viktigere enn åtte togpar Oslo-København.

Nattog er dyrt og bør forbeholdes lengre reiser. Med Fehmarn burde det være mulig med et tilbud Oslo/Stockholm-Berlin/Brussel.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 2.22 sek
I dag 12809 treff på forum10, og 76433651 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13208 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.