Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Det var da ikke måte på..." i Plattformen

Hele tråden har 31 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

Det var da ikke måte på... Ståle Ualand 26. juni 2024 kl.2236 #397538 (#397534) Vist 854 ganger Lik innlegget
 

Det vil vel være like lett å slå ut ERTMS som dagens system. BAre åknerte GSMR nettet og det er stopp. Slik er det i dag også. Men med ERTMS er det vel helt sikkert stopp. Signalbeskjed sendes ikke til lokomotivet. Ryker GSMR i dag er det også stopp, men det er vel mer regelstyrt enn en teknisk konsekvens.

Raskere godstog er i alle fall beskrevet som en mulighet i Sverige. ERTMS kan vel se hvor langt fram det er ledig plass og beregne bremsekurver etter dette. Dette gjelder vel spesielt for tunge tog med dårlig bremseprosent som dermed får lav største hastighet. I Sverige mener jeg at det fint går an for godstog å kjøre fortere enn 100. Det vet jeg ikke om er mulig i Norge.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.08 sek
I dag 2469 treff på forum10, og 74426425 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13066 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.