Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 1. nivå av toppinnlegget "Flekkefjordbanen- bilder mellom Straumlandsveien og Flikkeid" i Galleriet

Hele tråden har 8 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

Flekkefjordbanen- bilder mellom Straumlandsveien og Flikkeid Nils Olav Glein 28. juni 2024 kl.1154 #397620 (#397617) Vist 241 ganger Lik innlegget
 

En som vanlig flott og fyldig reportasje fra Kurt som har evnen til å se ikke uvesentlige , men viktige detaljer av det som blir en jernbane.

Ja, her utelates nesten ingen ting bortsett fra togene ,men dem ser vi kanskje nok av når jernbaner portretteres.

Det er fint å se at en så god jernbanefotograf som Kurt har evnen til å utvide gode fotomotiver langs en idyllisk sidejernbane.

Vakkert steinsatte stikkrenner, den vesle bekken som jeg nesten kan høre "klukkingen " fra ved å se på bildene av den og en telegrafstolpe med porselensisolatorene i behold forteller historier om en fortid som slettes ikke behøver å tilhøre bare fortiden, men også vår egen tid.

Kurt gir oss bilder av en levedyktig jernbane i uvanlige vakre omgivelser uansett om det foreløpig ikke finnes noe annet skinnegående enn dresiner på den.smiler

MVH. Nils .

  Flekkefjordbanen - takk for mail Kurt Hål. 28. juni 2024 kl.1227 #397628 (#397620) Vist 238 ganger Lik innlegget
 

Fikk altså en Mail fra «Stasjonen» med link til ditt innlegg.

Innlegger ditt var vel verdt å lese, setter pris på din tilbakemelding og varmende ord. For den serien var jeg i stuss om var noe å legge ut i det hele tatt. Mye tidligere av bilder tatt fra dresin ligger ute, dog mindre på NJK. Men her da bilder tatt litt fra «siden».

  Kurts reportasje Svein Sando 28. juni 2024 kl.1415 #397634 (#397620) Vist 265 ganger Lik innlegget
 

Jeg er enig i din karakteristikk av Kurts reportasje. Jeg har nettopp besøkt deler av banen selv (ref. quiz nylig fra Sira), og tenkte å legge ut noen bilder. Men etter det som Kurt la ut nå, har jeg jeg lite annerledes å komme, bortsett fra at mine bilder vil være 15 år nyere.

    Flekkefjordbanen- Kurt Hål. 28. juni 2024 kl.1713* #397641 (#397634) Vist 255 ganger Lik innlegget
 

Synd å høre og hadde også håpet at noen hadde bilder av det dramatiske langs Lundevannet, slik jeg delvis fritte om i en annen tråd her for en uke siden.

      Flekkefjordbanen- Erik Synstad 28. juni 2024 kl.2046 #397660 (#397641) Vist 222 ganger Lik innlegget
 

Kjekt å se disse bildene. Nå skal det sies at det har skjedd oppgraderinger på banen siden disse bildene ble tatt. En ting er sikkert, dette er er flott bane.

      Responsen Svein Sando 28. juni 2024 kl.2324 #397673 (#397641) Vist 209 ganger Lik innlegget
 

"Synd å høre"? Hva mener du med det? Jeg prøvde jo å rose bildene dine. Det er vel ingen synd?

        Responsen Kurt Hål. 29. juni 2024 kl.0034 #397677 (#397673) Vist 198 ganger Lik innlegget
 

Og jeg deg, Svein, ved et forsøk på kanskje få se noe av det du tok. Jeg tok så absolutt dine kommentarer som et kompliment for bildene jeg la ut.
For synd er det hvis disse eldre bildene av meg skulle hindre deg i å vise dine, så beklage for ikke klargjort bedre !

Og somErik Synstad påpeker - mye har skjedd siden den gang. Akkurat det er har jeg antatt og er spent på å få se bilder av, derfor også bevisst disse bilde fra meg for eventuelt å se nye som viser progresjonen disse 15 årene.
Artig avbrekk/lufteturer jeg " snek"meg til disse månedene vi hadde noe gående der borte i 2009 👻👽

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Galleriet »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.24 sek
I dag 15953 treff på forum10, og 74439909 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13067 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.