Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "skrivefeil og slurv" i Plattformen

Hele tråden har 7 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Foreslår noe Nils Chr Hagen 1. juli 2024 kl.1417 #397801 (#397670) Vist 248 ganger Lik innlegget
 

Det rettes ikke, men når jeg skriver, blir det ofte foreslått noe annet enn jeg tenker å skrive. Irriterende, men det vel noe lokalt på telefonen. Røde streker under feilstavet ord er det også og det er bedre.

      skrivefeil og slurv Svein Sando 2. juli 2024 kl.0950 #397831 (#397801) Vist 173 ganger Lik innlegget
 

Ok. Det må være noe hos nettleserprogramvaren din. Forumet har aldri forsøkt å implementere et tekstretteprogam. Har aldri opplevd det på Mac/PC.

        skrivefeil og slurv eirik karlsen 2. juli 2024 kl.1401 #397847 (#397831) Vist 147 ganger Lik innlegget
 

Jeg tror aldri noen i tråden har anklaget forumprogrammet. Det er autokorrekturfunksjoner i tekstbehandlingsprogrammene i mobiltelefoner og nettbrett som gjør det og endrer ord som skrives inn.

Et slikt eksempel jeg ser ofte i jobbsammenheng er når noen forsøker skrive "dobbeltsett". Det blir hetende "dobbeltseng" om ikke vedkommende oppdager at autokorrektur har endret ordet før meldingen sendes.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.16 sek
I dag 14095 treff på forum10, og 74498143 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13071 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.