Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "ERTMS " i Plattformen

Hele tråden har 7 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  ERTMS Erik W J 4. juli 2024 kl.0851 #397964 (#397962) Vist 368 ganger Lik innlegget
 

Med innføring av ERTMS inngår sikring av en del usikrede planoverganger, men jeg kjenner verken bakgrunnen eller kriteriene.

Opprinnelig ville Bane NOR bruke systemet hvor veifarende ringer opp togledelsen før passering, men for mange planoverganger ville visstnok ikke tilsynet akseptere den løsningen (hadde neppe vært populært i togledelsen heller med et antall planoverganger som brukes tosifrede antall ganger i døgnet).

    ERTMS Ståle Ualand 4. juli 2024 kl.1118* #397987 (#397964) Vist 358 ganger Lik innlegget
 

Og tilsynet var ute ved noen planoverganger og fant at det ikke var mobildekning. Da nytter det ikke å ringe....

Når eg tenker på det så bør i alle fall GSMR nettet ha dekning på de samme stedene. Ellers ryker vel kontakten med Radioblokksentralen.

      Ringerutiner Lars Kristian Røli 4. juli 2024 kl.1129 #397990 (#397987) Vist 392 ganger Lik innlegget
 

På strekningen Eiterstraum - Bodø har som regel de usikrede planovergangene oppslått telefonnummer til nærmeste døgnbetjente stasjon, slik at man må ringe før passering med kjøretøy.
På øvrige fjernstyrte strekninger finner man telefonnummer til togleder, evt. egen planovergangstelefon i sentralen.
Når det gjelder planovergangen ved Fusta, hadde det vært en stor fordel om denne hadde vært sikret, da hastigheten her er permanent nedsatt til 50 km/t på grunn av sikt.

        Ringerutiner Hans-Ole Sveia 4. juli 2024 kl.1653 #398018 (#397990) Vist 305 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

forstørrt253665-DSC07622B.jpg

Planovergangen ved Skaland/Fusta.
Mosjøen–Søfting
19. juni 2024
foto: Hans-Ole Sveia

forstørrt253666-DSC07623B.jpg

Planovergangen ved Skaland/Fusta.
Mosjøen–Søfting
19. juni 2024
foto: Hans-Ole Sveia

forstørrt253667-DSC07632B.jpg

Pakkmaskin ved planovergangen ved Skaland/Fusta.
Mosjøen–Søfting
19. juni 2024
foto: Hans-Ole Sveia

forstørrt253668-DSC03258B.jpg

Informasjon om ringerutiner. I nærheten av Søfting.
Søfting–Holandsvika
30. juni 2023
foto: Hans-Ole Sveia
      ERTMS eirik karlsen 4. juli 2024 kl.1232* #397994 (#397987) Vist 354 ganger Lik innlegget
 

Det er større sendeeffekt i fastmontert utstyr i tog enn i en privat mobiltelefon, så den dekningen er nok ivaretatt :)

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.10 sek
I dag 453 treff på forum10, og 74585847 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13078 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.