Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 2. nivå av toppinnlegget "Utvidelse av Verkstedet Sundland" i Plattformen

Hele tråden har 17 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

  Utvidelse av Verkstedet Sundland Morten Nordhagen 4. juli 2024 kl.0950 #397972 (#397970) Vist 474 ganger Lik innlegget
 

Er det noe denne vinteren viste så er det at vi trenger vognhaller. T-banen har såvidt jeg kan se på satelittbilder vognhaller med sporlengde tilsvarende 24 Flirtsett på Ryen og 12 Flirtsett på Avløs. Dette utgjør over 60 % av vognparken. Hvor stor del av Flirt-parken står inne om natta? Sikkert under 5 %.

    Ryen fjellhall Kjetil Ryen 4. juli 2024 kl.0959 #397974 (#397972) Vist 473 ganger Lik innlegget
 

Jeg vet ikke hvor mange spormeter det er i fjellhallen på Ryen, men det må da være en del der også?

      Ryen fjellhall Erik W J 4. juli 2024 kl.1009 #397976 (#397974) Vist 478 ganger Lik innlegget
 

Hvilken fjellhall? På Ryen er det bare et uttreksspor i fjellet.

        Det ble ikke noe av fjellhallen på Ryen? Kjetil Ryen 4. juli 2024 kl.1046* #397981 (#397976) Vist 463 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Dårlig hukommelse!

Jeg husker godt byggingen av sporet inn i fjellet, men fjellhallen ble det altså ikke noe av.

    Utvidelse av Verkstedet Sundland Erik W J 4. juli 2024 kl.1046 #397982 (#397972) Vist 441 ganger Lik innlegget
 

I tillegg stalles mange T-banetog på Stortinget om natten. De klargjøres på kvelden på Ryen og kjøres derfra som 12-vognstog til Stortinget.

Også på Fornebu bygges det vognhall. Den blir i fjellet og koblet med et verksted delvis i dagen.

Det er ingen tvil om at tog som står innendørs gir langt større driftsstabilitet. Med de røde T-banevognene var det riktignok en erfaring at det kunne være vanskelig å koble 'varme' og 'kalde' vogner, men med litt varme i koblene løser slikt seg.

      Fornebu Jan-Inge Hansen 4. juli 2024 kl.1202 #397992 (#397982) Vist 417 ganger Lik innlegget
 

"Også på Fornebu bygges det vognhall. Den blir i fjellet og koblet med et verksted delvis i dagen."

Dette skulle vært for tog, og hadde kunne erstattet Filipstad.
Men neida, ...

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.10 sek
I dag 109 treff på forum10, og 74585503 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13078 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.