Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 10. nivå av toppinnlegget "RE10-togene får fortsatt lange opphold på Hamar" i Plattformen

Hele tråden har 52 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                  Den enkle løsningen Andreas Westheimer 5. juli 2024 kl.1149 #398070 (#398068) Vist 969 ganger Lik innlegget
 

Mitt poeng er at må lære å prioritere, fremfor at alle skal et like dårlig tilbud.

                    Den enkle løsningen Erik W J 5. juli 2024 kl.1230* #398073 (#398070) Vist 990 ganger Lik innlegget
 

Prioritering er viktig, og da må en prioritere å få til denne plattformen i Brumunddal i en fart. En må sørge for at en har 'verktøy' for å løse slikt - både politisk og økonomisk.

I og med at denne kryssingen ordinært bare skal vare i noen år, burde en midlertid kunne stenge de to sidesporene med en midlertidig plattformforlengelse. Så kan en ta den permanente løsningen senere. Selv om en flytter kryssingen med nytt dobbeltspor mot Hamar vil behovet for kryssinger mellom passasjertog i Brumunddal ganske sikkert komme tilbake.

                      Den enkle løsningen Jon-Andreas Sognnæs 6. juli 2024 kl.0044 #398123 (#398073) Vist 748 ganger Lik innlegget
 

Sidesporet er nesten daglig i bruk for tiden swe der ut som. Ser alltid pukklasting og parkering av arbeidsmaskiner der

                        Den enkle løsningen Erik W J 6. juli 2024 kl.0047 #398124 (#398123) Vist 750 ganger Lik innlegget
 

At sporene var til internt bruk regnet jeg med, men da må en klare seg med bare ett buttspor til en finner en permanent løsning. Det skal kanskje ikke så mye til for å koble de to aktuelle sporene til det tredje buttsporet i stedet?

                          Den enkle løsningen Jon-Andreas Sognnæs 6. juli 2024 kl.0054 #398126 (#398124) Vist 764 ganger Lik innlegget
 

Det er ihvertfall det midterste som brukes mest, der kan det enkelt lastes pukk. Sjeldent å ha slike muligheter rundtom. Kanskje det kan kobles til det ytterste sporet, men det igjen har endel fall.

                    Persontrafikk på Brumunddal Terje Andersen 8. juli 2024 kl.1101* #398241 (#398070) Vist 181 ganger Lik innlegget
 

Brumunddal har også stor persontrafikk. Ifølge Jernbaneverkets Stasjonsstrukturprosjekt fra 2012 var det 650 av- og påstigende per dag.

Det er de 3. største av- og påstigningstall i Mjøsområdet. Tallene er som følger:
- Hamar: 3680 (inkluderer også Rørosbanen)
- Lillehammer: 2140 (kan inkludere overgang fra RE til F6 tog)
- Brumunddal: 650
- Gjøvik: 490
- Stange: 450
- Moelv: 290
- Tangen: 160
Dette viser at av- og påstigningsforhold på Brumunddal er viktig.
Terje

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.23 sek
I dag 14176 treff på forum10, og 74616382 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13080 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.