Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 3. nivå av toppinnlegget "RE10-togene får fortsatt lange opphold på Hamar" i Plattformen

Hele tråden har 52 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

    Spørsmål om RE10 og R25 Morten Nordhagen 6. juli 2024 kl.0829* #398130 (#398121) Vist 819 ganger Lik innlegget
 

Når jeg første gangen kjørte over den nye Minnesundbrua haddde vi ekstra god tid og lå akkurat i 90. Jeg ville finne ut hvor mye kortere den nye strekningen var, vi brukte 29 sekunder mellom km 76 og 77. Altså ca. 275 meter kjedebrudd for den nye strekningen nord for Eidsvoll, som stemmer meget bra med 274 meter som Roar oppgir. Det Roar skriver helt til slutt er vel det samme nevnte kjedebruddet.

23 km i 200 km/t er snaut 7 minutter. Sørover er det mulig å passere Strandlykkja i 200 km/t. Da er det mulig å kjøre strekningen på godt i underkant av 8 minutter. Nordover må vi ned i 100 km/t ved Strandlykkja.

      Spørsmål om RE10 og R25 Thor Bjerke 6. juli 2024 kl.0838 #398131 (#398130) Vist 826 ganger Lik innlegget
 

Det virker som om togene klarer å kjøre inn et par minutter på strekningen om det er forsinkelser.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.30 sek
I dag 11686 treff på forum10, og 74648522 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13081 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.