Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 5. nivå av toppinnlegget "Holmenkollen, Frognerseteren og Frøen i dag." i Trikken

Hele tråden har 13 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

        Enhetlig design Paul F.E. Reale 28. feb. 2011 kl.0313 #85998 (#85920) Vist 782 ganger Lik innlegget
 

Helt enig i at materiellet bør ha identisk design. Vi har hatt samme diskusjonen omkring NSB-materiell og "tomatsuppedesignet."
Jeg er tilhenger av at alt NSB-materiell inkludert lokomotivene snarest får et enhetlig design. Snart på tide å ta resten av persontogmateriellet og bli ferdig før en eller annen finner på at NSB skal endre designet igjen.

          Enhetlig design på våre skinnegående framkomstmidler Rool 28. feb. 2011 kl.0445 #85999 (#85998) Vist 831 ganger Lik innlegget
 

Det ønsker jeg meg ikke, og jeg forstår ikke hvorfor det hele tiden mases om dette! Tanken på et enhetlig fargeprogram er bare sååå kjedelig, og vi har knapt opplevd det til nå! Gjennom vår ferroviale historie et er vel bare T-banen i ett års tid, fra 19. februar 2010 og fram til i dag som har hatt et enhetlig fargeprogram, eller "design", som enkelte kaller det. La tiden, direktørene eller hvem det måtte være sette sine farger på materiellet. Det spiller neppe noen rolle for dem som skal reise hvilken farge det er på vogna utvendig!.

1000 takk til Anders O. for en glitrende bildereportasje!

            For mangfold Svein Sando 28. feb. 2011 kl.0743 #86007 (#85999) Vist 858 ganger Lik innlegget
 

Helt enig. Skjønner ikke heller ikke dette med at materiellet på T-banen må ha samme farge bare fordi det er samme bedrift. Folk tar trikken eller toget fordi man skal fra A til B, ikke fordi det har en bestemt farge. Når det gjelder busser er det derimot mer et poeng at man kan se hva slags buss/selskap som kommer der samme holdeplass trafikkeres av forskjellige. Men poenget er fortsatt at det er forskjelligheten som er poenget, ikke likheten.

Da jeg for alvor begynte å fotografere ferroviale ting i 1969/70, framstod de vestlige forstadsbanene som langt mer interessante enn de østlige. Vestpå var vognene brune (teak), vinrøde og mørkeblå, og de spendte over en rekke forskjellige typer. Østpå var det kun røde T-banevogner.

              Busser Hans-Ole Sveia 1. mars 2011 kl.1708 #86215 (#86007) Vist 820 ganger Lik innlegget
 

Med busser kan en få enda noe mangfold i tillegg. For ikke så lenge siden var AtB-bussene i Trondheim i lik design, men hvor lenge varte det? Nå har en både fått helreklame for Trondheim kino og annen mindre reklame. Viser til det ene bildet.

Det andre bildet er en reklamebuss i Team sin hvite design, som imidlertid synes å "blåne" i bevisstheten om at Team nå er blitt Nettbuss Trondheim.

forstørrt129175-DSC_0074B.jpg

Med Trondheim kino fra A til B - eller var det omvendt? Foto: Hans-Ole Sveia.
Trondheim
28. feb. 2011
foto: Hans-Ole Sveia

forstørrt129176-DSC_0014B.jpg

Reklamebuss hos Team som forsiktig "blåner" til Nettbuss. Foto: Hans-Ole Sveia.
Trondheim
28. feb. 2011
foto: Hans-Ole Sveia
Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.85 sek
I dag 17461 treff på forum10, og 76438303 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13209 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.