Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Trikken

Noen trikkeobservasjoner 11. mai

Skribent: Terje Andersen
Skrevet første gang: 12. mai 2024 kl.0849
*Endret: 12. mai 2024 kl.1631
#394704 vist 342 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Lørdag 11. mai tok jeg en spasertur fra Ullernåsen over Hoff, Thune, Frognerdalen med tilhørende park og Kirkeveien til Majorstuområdet.

I motsetning til 1. mai hvor jeg kun observerte SL18 på linje 13 var det i går stort sett gammelt skrot i form av SL95 som utførte trafikken på linje 13. Men ved Skøyen hlp observerte jeg en S18 skiltet 12 Majorstua. Den skulle kanskje snu i sløyfa på Skøyen.

Når jeg kom ut av hovedinngangen på Frognerparken observerte jeg en SL18 som sto inaktiv i sporet Frogner plass - Majorstua ved Vigelandsparken hlp med servicebil både foran og bak. Det var muligens årsaken til observasjonen av en trikk på linje 12 ved Skøyen. Jeg kunne ikke helt overfladisk observere noen feil på trikken, og for meg så den ut til å stå på sporet. Men den sto like etter en liten sideforskyvning av sporet med en kort S-kurve. Det er flere av de i Kirkeveien og jeg tror de ble anlagt for en god del år siden for å få plass til holdeplasser og kjørefelt på utsiden av trikkeholdeplassen. Om det var en årsak til stoppen vet jeg ikke. Observasjonen skjedde vel ca kl 14-15.

I Kirkeveien observerte jeg flere busser med skilt linje 12B buss for trikk, men vel en halv time seinere observerte jeg en trikk som snudde i sløyfa i Jacob Aalls gt på Majorstua. Jeg tror det var en SL-79.

Har noen utdypende info, var det planlagt trafikkavvik jeg observerte eller ev feil på SL18 vogna jeg observerte stående ved Vigelandsparken hlp?

Terje

Utskriftsvennlig

Konteksten

Noen trikkeobservasjoner 11. mai ·1 Terje Andersen 12. mai 2024 kl.1631* #394704 Vist 343 ganger

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.08 sek
I dag 32250 treff på forum10, og 73744909 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12977 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.