Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Forumets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Trikken

Heteproblematikk på SL18

Skribent: Svein Tønnessen
Skrevet: 13. juni 2024 kl.1144
#396757 vist 390 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Ser i Avisa Oslo om mange klager på manglende luftkvalitet på de nye trikkene, spesielt i varmen.
Når jeg leser artikkelen blir jeg rett og slett sint. Hvordan er det mulig at man har tatt en beslutning om å tilpasse temperaturen inni trikken til utetemperaturen helt opp til over 30 grader
Et særdeles uklokt og lite gjennomtenkt tiltak. Her har man investert 4 milliarder i nye trikker som er utstyrt med mulighet til å ha behagelig temperatur både sommer og vinter, så skusler man det bort ved å la folk fryse om vinteren og få pusteproblem på varme sommerdager. Hvor er det blitt av helhetstenkningen her? Den har tilsynelatende vært godt til stede når det gjelder anskaffelsen med bred medvirkning fra både ansatte, ledelse og brukergrupper og så halter det på målstreken. Den type suboptimalisering - der ett hensyn er viktigere enn helheten - er ikke bra for trikken og kollektivtrafikken generelt. Jeg forventer at besluttende myndighet tar tak i dette før man ødelegger hele trikkesatsingen. Det holder ikke å motta designpriser og flotte ord om tilgjengelighet og kapasitet når passasjerene føler ubehag ved å reise med fulle varme vogner!

Utskriftsvennlig

Konteksten

Heteproblematikk på SL18 ·2 Svein Tønnessen 13. juni 2024 kl.1144 #396757 Vist 391 ganger
Minner meg om... Kjetil Ryen 13. juni 2024 kl.1324 #396761 (#396757) Vist 353 ganger

= Forstørr bildet |

Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.07 sek
I dag 174282 treff på forum10, og 74217791 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13044 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.