Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Trikken

Tallinns først Pesa Twist en søndagsmorgen

Skribent: Øyvind Berg
Skrevet: 16. juni 2024 kl.2229
#396978 vist 248 ganger
Innlegget er likt av 3

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Var på firmatur til Tallinn denne helga og fokuserte mest på det sosiale og ikke så mye på kollektivtrafikken, men da jeg hadde litt tid etter frokost i dag før vi skulle reise, tok jeg turen fra hotellet i gamlebyen og ned til nærmeste større gate og tok litt bilder av det som passerte. Det var mest CAF Urbos 3 og en og annen Tatra, men blant dem dukket det også opp en som skilte seg litt ut blant de nye.

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) fikk levert sin første Pesa Twist 29. mai i år, altså for bare to og en halv uke siden. Så å tilfeldigvis få fanget den på prøvetur en søndagsmorgen var ikke akkurat noe jeg hadde ventet. Jeg lar de som har peiling på trikker og trikkeprodusenter utdype mer om denne og hva den er god for. Men jeg kan ellers nevne at det er en stor utvidelse av trikkesporet ned mot havna, som er ventet å åpne i 2025.

forstørrt253285-ob2024-06-16-d030165bel.jpg

TLT #521 i Pärnu maantee, Tallinn.
Estland
16. juni 2024
foto: Øyvind Berg
Utskriftsvennlig

Konteksten

Tallinns først Pesa Twist en søndagsmorgen ·1 Øyvind Berg 16. juni 2024 kl.2229 #396978 Vist 249 ganger Likt av 3

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.12 sek
I dag 8440 treff på forum10, og 74395443 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13064 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.