Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Forumets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Plattform

Elektrifiseringen av Meråkerbanen: Utsettelse og lang stengeperiode

Startinnlegget har emnet «Elektrifiseringen av Meråkerbanen: Utsettelse og lang stengeperiode»

Svar på innlegg #398253

Skribent: Hans-Ole Sveia
Skrevet første gang: 8. juli 2024 kl.1909
*Endret: 8. juli 2024 kl.1957
#398281 vist 769 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Håper at alternative plasser for buss for tog merkes skikkelig og tydelig. Jeg tenker da på både Gudå, Meråker og Kopperå. Kjører buss for tog opp til Kopperå stasjon slik det var da det var buss for tog Kopperå-Storlien da det var sperret på grunn av arbeidene med Stora Helvetet? Vi hadde da en trang sving som bussen måtte navigere seg fram gjennom.

I så måte er det store forskjeller på dette alt ettersom hvor i landet dette er. Og også med tanke på hvor bussene stopper. Eksempel på det siste: Buss for tog 471 på Mosjøen stasjon (ordinær bussholdeplass med tak over eller ved innkjøringen i stasjonens nordside) . Bedre merking av hvor bussene skal stoppe ved buss for tog bør det komme på både Mosjøen og Mo i Rana stasjoner (antar busslomma nærmest stasjonsbygningen på nordsiden er den som skal brukes i Mo i Rana både på nord- og sør-tur). I dette tilfellet er Valnesfjord atskillig bedre merket. Med tanke på Oteråga bruker en det lokale navnet om det tidligere fergeleiet i Bane NOR sin app NÅ.


Eksempel på et sted med forbedringspotensiale med tanke på veiledning for de reisende om hvor bussen stopper: Bjørnfjell stasjon.

Utskriftsvennlig

Konteksten

Elektrifiseringen av Meråkerbanen: Utsettelse og lang stengeperiode ·14 Roar 8. juli 2024 kl.1430 #398253 Vist 934 ganger
BaneNORs stengekultur Carl Fredrik Tjeransen 8. juli 2024 kl.1802 #398274 (#398253) Vist 823 ganger
  Buss for tog Roar 8. juli 2024 kl.1959 #398286 (#398274) Vist 782 ganger
    Buss for tog Hans-Ole Sveia 8. juli 2024 kl.2006 #398289 (#398286) Vist 798 ganger
      Buss for tog Roar 8. juli 2024 kl.2103 #398291 (#398289) Vist 733 ganger
  BaneNORs stengekultur Odd Fjeldstad 8. juli 2024 kl.2051* #398290 (#398274) Vist 766 ganger
    BaneNORs stengekultur Thor Bjerke 8. juli 2024 kl.2138 #398299 (#398290) Vist 762 ganger Likt av 1
      BaneNORs stengekultur Erik W J 8. juli 2024 kl.2139 #398300 (#398299) Vist 753 ganger
      Elektrifiseringen av Meråkerbanen: Utsettelse og lang stengeperiode Terje Andersen 8. juli 2024 kl.2212 #398301 (#398299) Vist 792 ganger
        Hvor og hva Banenor skal jobbe med under stengingen Terje Andersen 8. juli 2024 kl.2224 #398302 (#398301) Vist 783 ganger
Elektrifiseringen av Meråkerbanen: Utsettelse og lang stengeperiode Hans-Ole Sveia 8. juli 2024 kl.1957* #398281 (#398253) Vist 770 ganger
  Elektrifiseringen av Meråkerbanen: Utsettelse og lang stengeperiode Roar 9. juli 2024 kl.2220 #398336 (#398281) Vist 590 ganger
Elektrifiseringen av Meråkerbanen: Utsettelse og lang stengeperiode Hans-Ole Sveia 11. juli 2024 kl.2220 #398451 (#398253) Vist 352 ganger
  Elektrifiseringen av Meråkerbanen: Utsettelse og lang stengeperiode Roar 11. juli 2024 kl.2229 #398452 (#398451) Vist 383 ganger

= Forstørr bildet |

Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.37 sek
I dag 6313 treff på forum10, og 75130025 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13111 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.