Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Forumets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Plattform

Bedre provisorisk adkomst til Drammen stasjon

Startinnlegget har emnet «Bedre adkomst Drammen stasjon »

Svar på innlegg #401573

Skribent: Øyvind Berg
Skrevet: 27. aug. 2024 kl.0107
#401575 vist 379 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

De nye midtplattformene på stasjonen har trapp mot vest, heis i midten og lang rampe mot øst, omtrent som de gamle rampene som var der. Har ikke vært der og kikka selv helt ennå, men det som er beskrevet og vist på bilder viser at man fra mellom bygg C og D kommer inn på det som blir den framtidige midtplattformen mellom spor 4 og 5 (gamle spore 3 og 2), og går så ned langs en provisorisk utgave av denne plattformens rampe ned til undergangen. Det er nok ingen mulighet for å komme mellom der og trafikkhallen, for da hadde det ikke vært noe poeng i å ta i bruk rampa i det hele tatt. Men de jobber nok absolutt med saken, så jeg blir ikke overrasket om man i god tid før jul igjen kan gå via trafikkhallen, mens man da stenger denne rampa igjen sånn at de kan fortsette arbeidet med plattform og nye spor 4, 5 og 6 (gamle sport 3, 2 og 1). En del typer arbeid vil jo være begrenset når man har myke trafikkanter av alle slag gående et par meter unna, kun skjermet av ganske glisne nettinggjerder.

For tiden kan man se et bilde av rampa på framsida av dt.no. Jeg vet ikke fakta, men jeg syns det ser ut som om de nye rampene er en del slakere enn de gamle var, så jeg tror denne rampa bør være slak nok for de aller fleste, i hvert fall som en provisorisk løsning.

Utskriftsvennlig

Konteksten

Bedre adkomst Drammen stasjon ·4 Hans-Ole Sveia 26. aug. 2024 kl.2310 #401573 Vist 377 ganger
Bedre provisorisk adkomst til Drammen stasjon Øyvind Berg 27. aug. 2024 kl.0107 #401575 (#401573) Vist 380 ganger
  Bedre provisorisk adkomst til Drammen stasjon Hans-Ole Sveia 27. aug. 2024 kl.2325 #401637 (#401575) Vist 251 ganger
    Bedre adkomst Drammen stasjon Roar 28. aug. 2024 kl.0740 #401644 (#401637) Vist 234 ganger

= Forstørr bildet |

Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.17 sek
I dag 23297 treff på forum10, og 76205942 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13198 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.