Prislapp betyr littStartinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog» Svar på innlegg #51398 Skribent: Supertog
Skrevet: 30. mars 2010 kl.1145 #51399 vist 342 ganger | Innloggede brukere ville her kunne se bilde av skribenten hvis det er lagt inn.
|
Utrolig vanskelig å diskutere ting med folk som ikke tar hensyn til at prislappen betyr noe. Vet ikke hvor mange ganger folk har argumentert med Volvo og BMW overfor meg på grunn av komfort og sikkerhet også videre. Hva hjelper det når jeg bare har penger til en gammel japansk bil? Norge har lite penger å bruke på tog. (Gjenta ti ganger inni seg). Hvis politikerne får fremlagt en lyntogmeny som ser slik ut: Stockholm: 10,- Göteborg/København: 15,- Trondheim: 60,- Bergen/Stavanger: 100,- Alle beløp i milliarder. Det er ingen som betviler at passasjergrunnlaget for endepunktstrafikk er størst til Bergen/Stavanger, og til Bergen om vi ser bort fra kombikonseptet. Men det bor flere i Innlandet og Østfold enn i Numedal og Vest-Telemark... Men til tross for at man regner inn all tenkelig underveistrafikk vil nok fortsatt Bergen og Bergen/Stavanger komme best ut, fulgt av Trondheim. Men det er IKKE en avstemning om hvilken bane man tror får mest trafikk, fordi: # Når prislappen er seksdobbel burde også trafikken vært seksdobbel. Det er den IKKE. # Uavhengig av pris/nytteverdi er det enklere å hoste opp 15 milliarder enn 100. Det skal kuttes et sted, og det er lettere å kutte 15 enn 100 fra budsjettene til samferdsel, helse, forsvar, jordbruk osv. En lyntogbane som stopper et sted oppi Vest-Telemark har lite verdi! |
Utskriftsvennlig |
Konteksten |
6 ting du ikke visste om lyntog ·48
Supertog 30. mars 2010 kl.0956* #51389 Vist 538 ganger
|
En par ting som supertog ikke vet om trafikken Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1033* #51392 (#51389) Vist 469 ganger
|
Hvilke investeringer gir størst uttelling for miljøet? Bjørn Halling 30. mars 2010 kl.1050 #51393 (#51392) Vist 416 ganger
|
Lyntog er en drøm for de fleste pendlere Supertog 30. mars 2010 kl.1154 #51400 (#51393) Vist 365 ganger
|
Lyntog er en drøm for de fleste pendlere Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1214 #51403 (#51400) Vist 396 ganger
|
Jernbanen gjennom nedre Glomma Kjetil Næss 30. mars 2010 kl.1222 #51405 (#51403) Vist 358 ganger
|
Jernbanen gjennom nedre Glomma Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1226 #51406 (#51405) Vist 349 ganger
|
Jernbanen gjennom nedre Glomma Jan-Inge Hansen 30. mars 2010 kl.1239 #51407 (#51406) Vist 344 ganger
|
Jernbanen gjennom nedre Glomma Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1248* #51408 (#51407) Vist 338 ganger
|
Jernbanen gjennom nedre Glomma Jan-Inge Hansen 30. mars 2010 kl.1256 #51410 (#51408) Vist 334 ganger
|
Knallbra innlegg Supertog 30. mars 2010 kl.1248 #51409 (#51403) Vist 368 ganger
|
Knallbra innlegg Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1257 #51411 (#51409) Vist 355 ganger
|
Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder Supertog 30. mars 2010 kl.1312 #51412 (#51411) Vist 337 ganger
|
Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1321 #51414 (#51412) Vist 331 ganger
|
Råde Sarpsborg m.m Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1315 #51413 (#51409) Vist 330 ganger
|
Råde-Sarpsborg best for flest Supertog 30. mars 2010 kl.1331 #51417 (#51413) Vist 326 ganger
|
Råde-Sarpsborg best for flest Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1454 #51423 (#51417) Vist 292 ganger
|
Halvtimesfrekens på hele strekningen er best for flest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1543* #51425 (#51417) Vist 280 ganger
|
Meget konstruktive tanker! John Oddvar Hauge 5. apr. 2010 kl.1028 #51942 (#51403) Vist 103 ganger
|
Trasé i Østfold Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1217 #51404 (#51400) Vist 330 ganger
|
I Norge har fly større transportarbeid enn tog Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1218* #51402 (#51393) Vist 334 ganger
|
Tre timer er magisk Supertog 30. mars 2010 kl.1135* #51398 (#51392) Vist 367 ganger
|
Prislapp betyr litt Supertog 30. mars 2010 kl.1145 #51399 (#51398) Vist 343 ganger
|
Trafikkgrunnlag betyr mest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1204 #51401 (#51399) Vist 337 ganger
|
Trafikkgrunnlaget betyr ikke mest Supertog 30. mars 2010 kl.1321 #51416 (#51401) Vist 315 ganger
|
Trafikkgrunnlaget betyr fortsatt mest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1345 #51419 (#51416) Vist 309 ganger
|
Feil tall Supertog 30. mars 2010 kl.1359* #51421 (#51419) Vist 312 ganger
|
Hva med pendlere fra Sverige som har fredrikstad som reisemål Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1236* #51422 (#51421) Vist 290 ganger
|
Feil tall; 25 - 30 min Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1623* #51424 (#51421) Vist 288 ganger
|
Parsellene det står mellom Supertog 31. mars 2010 kl.1114* #51483 (#51424) Vist 179 ganger
|
Parsellene det står mellom Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.1140 #51486 (#51483) Vist 169 ganger
|
Konseptene det står mellom Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1208* #51489 (#51483) Vist 171 ganger
|
Konseptene det står mellom Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.1258 #51493 (#51489) Vist 169 ganger
|
Konseptene det står mellom Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1308 #51494 (#51493) Vist 168 ganger
|
Frekvensen... Supertog 31. mars 2010 kl.1417* #51499 (#51494) Vist 158 ganger
|
Frekvensen... Terje Andersen 1. apr. 2010 kl.1305* #51518 (#51499) Vist 136 ganger
|
Hvorfor Bergen - Halden framfor Bergen - Hamar Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1612* #51427 (#51416) Vist 281 ganger
|
Hvorfor Bergen - Halden framfor Bergen - Hamar Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1623* #51429 (#51427) Vist 268 ganger
|
Ikke Gøteborg - Bergen Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1631* #51433 (#51429) Vist 262 ganger
|
Ikke Gøteborg - Bergen Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1655* #51436 (#51433) Vist 266 ganger
|
Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.0927 #51478 (#51436) Vist 181 ganger
|
Halden - Bergen Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.0938 #51479 (#51478) Vist 179 ganger
|
Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1233* #51481 (#51479) Vist 174 ganger
|
Halden - Bergen Roar 31. mars 2010 kl.1730 #51511 (#51481) Vist 139 ganger
|
Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1915 #51516 (#51511) Vist 133 ganger
|
Hvorfor er 3 timer magisk? Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1333 #51418 (#51398) Vist 315 ganger
|
Trinnvis strategi er viktig Supertog 30. mars 2010 kl.1347* #51420 (#51418) Vist 304 ganger
|
Vi må først og fremst bruke toget Odd Fjeldstad 30. mars 2010 kl.1620 #51430 (#51420) Vist 269 ganger
|