Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Plattform

Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder

Startinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog»

Svar på innlegg #51411

Skribent: Supertog
Skrevet: 30. mars 2010 kl.1312
#51412 vist 351 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

Godt svart opp. De færreste byer hadde dog akseptert fjerning av sentrumsstasjon og shuttlebuss fra et sted 2,5 km fra bykjernen. Både Sannesund-Sarpsborg, Seut-Fredrikstad og Mosseporten-Moss er jo tilfeldigvis 2,5 km. Men av en eller annen grunn virker det mer sannsynlig at Sarpsborgs politikere aksepterer reisetid på bekostning av sentrumsutvikling, i motsetning til i Moss og Fredrikstad?

Måten Fredrikstad og Moss har tviholdt på sentrumsstasjoner og dobbeltspor langs eksisterende trasé er nok hovedårsaken til at det fortsatt tar 105 minutter å komme seg fra Oslo til Halden. For stortinget vil jo åpenbart ikke finansiere disse byutviklingsprosjektene, og sender pengene andre steder (særlig Vestfold og Hedmark). Det er heller ikke lett for Østfold å skaffe seg alliansepartnere i Sverige når man prioriterer de dyreste parsellene med lavest reisetidsgevinst.

Utskriftsvennlig

Konteksten

6 ting du ikke visste om lyntog ·48 Supertog 30. mars 2010 kl.0956* #51389 Vist 550 ganger
En par ting som supertog ikke vet om trafikken Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1033* #51392 (#51389) Vist 482 ganger
  Hvilke investeringer gir størst uttelling for miljøet? Bjørn Halling 30. mars 2010 kl.1050 #51393 (#51392) Vist 430 ganger
    Lyntog er en drøm for de fleste pendlere Supertog 30. mars 2010 kl.1154 #51400 (#51393) Vist 378 ganger
      Lyntog er en drøm for de fleste pendlere Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1214 #51403 (#51400) Vist 408 ganger
        Jernbanen gjennom nedre Glomma Kjetil Næss 30. mars 2010 kl.1222 #51405 (#51403) Vist 371 ganger
          Jernbanen gjennom nedre Glomma Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1226 #51406 (#51405) Vist 364 ganger
            Jernbanen gjennom nedre Glomma Jan-Inge Hansen 30. mars 2010 kl.1239 #51407 (#51406) Vist 357 ganger
              Jernbanen gjennom nedre Glomma Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1248* #51408 (#51407) Vist 352 ganger
                Jernbanen gjennom nedre Glomma Jan-Inge Hansen 30. mars 2010 kl.1256 #51410 (#51408) Vist 348 ganger
        Knallbra innlegg Supertog 30. mars 2010 kl.1248 #51409 (#51403) Vist 381 ganger
          Knallbra innlegg Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1257 #51411 (#51409) Vist 368 ganger
            Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder Supertog 30. mars 2010 kl.1312 #51412 (#51411) Vist 352 ganger
              Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1321 #51414 (#51412) Vist 345 ganger
          Råde Sarpsborg m.m Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1315 #51413 (#51409) Vist 343 ganger
            Råde-Sarpsborg best for flest Supertog 30. mars 2010 kl.1331 #51417 (#51413) Vist 340 ganger
              Råde-Sarpsborg best for flest Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1454 #51423 (#51417) Vist 305 ganger
              Halvtimesfrekens på hele strekningen er best for flest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1543* #51425 (#51417) Vist 293 ganger
        Meget konstruktive tanker! John Oddvar Hauge 5. apr. 2010 kl.1028 #51942 (#51403) Vist 115 ganger
      Trasé i Østfold Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1217 #51404 (#51400) Vist 342 ganger
    I Norge har fly større transportarbeid enn tog Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1218* #51402 (#51393) Vist 347 ganger
  Tre timer er magisk Supertog 30. mars 2010 kl.1135* #51398 (#51392) Vist 380 ganger
    Prislapp betyr litt Supertog 30. mars 2010 kl.1145 #51399 (#51398) Vist 356 ganger
      Trafikkgrunnlag betyr mest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1204 #51401 (#51399) Vist 350 ganger
        Trafikkgrunnlaget betyr ikke mest Supertog 30. mars 2010 kl.1321 #51416 (#51401) Vist 328 ganger
          Trafikkgrunnlaget betyr fortsatt mest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1345 #51419 (#51416) Vist 323 ganger
            Feil tall Supertog 30. mars 2010 kl.1359* #51421 (#51419) Vist 327 ganger
              Hva med pendlere fra Sverige som har fredrikstad som reisemål Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1236* #51422 (#51421) Vist 305 ganger
              Feil tall; 25 - 30 min Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1623* #51424 (#51421) Vist 303 ganger
                Parsellene det står mellom Supertog 31. mars 2010 kl.1114* #51483 (#51424) Vist 195 ganger
                  Parsellene det står mellom Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.1140 #51486 (#51483) Vist 183 ganger
                  Konseptene det står mellom Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1208* #51489 (#51483) Vist 187 ganger
                    Konseptene det står mellom Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.1258 #51493 (#51489) Vist 185 ganger
                      Konseptene det står mellom Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1308 #51494 (#51493) Vist 185 ganger
                        Frekvensen... Supertog 31. mars 2010 kl.1417* #51499 (#51494) Vist 174 ganger
                          Frekvensen... Terje Andersen 1. apr. 2010 kl.1305* #51518 (#51499) Vist 152 ganger
          Hvorfor Bergen - Halden framfor Bergen - Hamar Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1612* #51427 (#51416) Vist 294 ganger
            Hvorfor Bergen - Halden framfor Bergen - Hamar Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1623* #51429 (#51427) Vist 283 ganger
              Ikke Gøteborg - Bergen Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1631* #51433 (#51429) Vist 277 ganger
                Ikke Gøteborg - Bergen Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1655* #51436 (#51433) Vist 280 ganger
                  Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.0927 #51478 (#51436) Vist 196 ganger
                    Halden - Bergen Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.0938 #51479 (#51478) Vist 193 ganger
                      Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1233* #51481 (#51479) Vist 188 ganger
                        Halden - Bergen Roar 31. mars 2010 kl.1730 #51511 (#51481) Vist 154 ganger
                          Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1915 #51516 (#51511) Vist 148 ganger
    Hvorfor er 3 timer magisk? Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1333 #51418 (#51398) Vist 329 ganger
      Trinnvis strategi er viktig Supertog 30. mars 2010 kl.1347* #51420 (#51418) Vist 317 ganger
        Vi må først og fremst bruke toget Odd Fjeldstad 30. mars 2010 kl.1620 #51430 (#51420) Vist 282 ganger

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.37 sek
I dag 12375 treff på forum10, og 73725034 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12975 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.