Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Innlegg i Plattform

Frekvensen...

Startinnlegget har emnet «6 ting du ikke visste om lyntog»

Svar på innlegg #51494

Skribent: Supertog
Skrevet første gang: 31. mars 2010 kl.1415
*Endret: 31. mars 2010 kl.1417
#51499 vist 154 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

...virker det som noen har utrolig pessimistiske prognoser for.

Skal det ikke være 3 avganger i timen mellom Østlandets to største tettsteder?

Minner om fordelingen av befolkningen i tettsteder på Østlandet:
Oslo 876000
Fredrikstad/Sarpsborg 101000
Drammen 97000
Grenland 87000
Tønsberg 47000
Moss 42000
Sandefjord 41000
Hamar 30000
Larvik 24000
Halden 23000

Det er naturlig å se til Sverige. Der ligger nemlig også hovedstadsregionens nest største tettsted 40 minutter fra hovedstaden, nemlig Uppsala. Noe som er tilsvarende det som vil skje med Nedre Glomma når denne utbyggingen er ferdig. Og i Uppsala ser er at der kjøres det 6 avganger i timen i rush, 3 avganger i timen utenfor rush. Det bor 144.000 i Uppsala tettsted, omtrent det samme som Sarpsborg/Fredrikstad + Halden. Begge har også en flyplass underveis til hovedstaden (Arlanda/Rygge) som bidrar til å styrke passasjergrunnlaget.

Det har tidvis vært 3 avganger i timen på Timekspressen også, betegnende nok 2 via Sarpsborg/Moss og 1 via Hvaler/Fredrikstad.

Det naturlige for jernbanen er å snarest få igang halvtimesruter langs gammel trasé. Deretter opprette en timesrute langs ny trasé til Sarpsborg. Hvis flest velger "nytraseen" kan dette byttes.

Min personlige mening er imidlertid at det bør være halvtimesrute langs både gammel og ny trasé.

Utskriftsvennlig

Konteksten

6 ting du ikke visste om lyntog ·48 Supertog 30. mars 2010 kl.0956* #51389 Vist 537 ganger
En par ting som supertog ikke vet om trafikken Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1033* #51392 (#51389) Vist 468 ganger
  Hvilke investeringer gir størst uttelling for miljøet? Bjørn Halling 30. mars 2010 kl.1050 #51393 (#51392) Vist 415 ganger
    Lyntog er en drøm for de fleste pendlere Supertog 30. mars 2010 kl.1154 #51400 (#51393) Vist 364 ganger
      Lyntog er en drøm for de fleste pendlere Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1214 #51403 (#51400) Vist 395 ganger
        Jernbanen gjennom nedre Glomma Kjetil Næss 30. mars 2010 kl.1222 #51405 (#51403) Vist 357 ganger
          Jernbanen gjennom nedre Glomma Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1226 #51406 (#51405) Vist 348 ganger
            Jernbanen gjennom nedre Glomma Jan-Inge Hansen 30. mars 2010 kl.1239 #51407 (#51406) Vist 342 ganger
              Jernbanen gjennom nedre Glomma Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1248* #51408 (#51407) Vist 336 ganger
                Jernbanen gjennom nedre Glomma Jan-Inge Hansen 30. mars 2010 kl.1256 #51410 (#51408) Vist 332 ganger
        Knallbra innlegg Supertog 30. mars 2010 kl.1248 #51409 (#51403) Vist 367 ganger
          Knallbra innlegg Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1257 #51411 (#51409) Vist 354 ganger
            Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder Supertog 30. mars 2010 kl.1312 #51412 (#51411) Vist 335 ganger
              Shuttlebuss kunne vært løsningen flere steder Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1321 #51414 (#51412) Vist 330 ganger
          Råde Sarpsborg m.m Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1315 #51413 (#51409) Vist 329 ganger
            Råde-Sarpsborg best for flest Supertog 30. mars 2010 kl.1331 #51417 (#51413) Vist 325 ganger
              Råde-Sarpsborg best for flest Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1454 #51423 (#51417) Vist 291 ganger
              Halvtimesfrekens på hele strekningen er best for flest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1543* #51425 (#51417) Vist 279 ganger
        Meget konstruktive tanker! John Oddvar Hauge 5. apr. 2010 kl.1028 #51942 (#51403) Vist 102 ganger
      Trasé i Østfold Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1217 #51404 (#51400) Vist 329 ganger
    I Norge har fly større transportarbeid enn tog Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1218* #51402 (#51393) Vist 333 ganger
  Tre timer er magisk Supertog 30. mars 2010 kl.1135* #51398 (#51392) Vist 366 ganger
    Prislapp betyr litt Supertog 30. mars 2010 kl.1145 #51399 (#51398) Vist 341 ganger
      Trafikkgrunnlag betyr mest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1204 #51401 (#51399) Vist 336 ganger
        Trafikkgrunnlaget betyr ikke mest Supertog 30. mars 2010 kl.1321 #51416 (#51401) Vist 314 ganger
          Trafikkgrunnlaget betyr fortsatt mest Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1345 #51419 (#51416) Vist 308 ganger
            Feil tall Supertog 30. mars 2010 kl.1359* #51421 (#51419) Vist 311 ganger
              Hva med pendlere fra Sverige som har fredrikstad som reisemål Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1236* #51422 (#51421) Vist 289 ganger
              Feil tall; 25 - 30 min Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1623* #51424 (#51421) Vist 287 ganger
                Parsellene det står mellom Supertog 31. mars 2010 kl.1114* #51483 (#51424) Vist 178 ganger
                  Parsellene det står mellom Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.1140 #51486 (#51483) Vist 168 ganger
                  Konseptene det står mellom Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1208* #51489 (#51483) Vist 170 ganger
                    Konseptene det står mellom Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.1258 #51493 (#51489) Vist 168 ganger
                      Konseptene det står mellom Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1308 #51494 (#51493) Vist 165 ganger
                        Frekvensen... Supertog 31. mars 2010 kl.1417* #51499 (#51494) Vist 155 ganger
                          Frekvensen... Terje Andersen 1. apr. 2010 kl.1305* #51518 (#51499) Vist 134 ganger
          Hvorfor Bergen - Halden framfor Bergen - Hamar Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1612* #51427 (#51416) Vist 280 ganger
            Hvorfor Bergen - Halden framfor Bergen - Hamar Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1623* #51429 (#51427) Vist 267 ganger
              Ikke Gøteborg - Bergen Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1631* #51433 (#51429) Vist 261 ganger
                Ikke Gøteborg - Bergen Jens Kirkebø 30. mars 2010 kl.1655* #51436 (#51433) Vist 265 ganger
                  Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.0927 #51478 (#51436) Vist 180 ganger
                    Halden - Bergen Jens Kirkebø 31. mars 2010 kl.0938 #51479 (#51478) Vist 178 ganger
                      Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1233* #51481 (#51479) Vist 173 ganger
                        Halden - Bergen Roar 31. mars 2010 kl.1730 #51511 (#51481) Vist 138 ganger
                          Halden - Bergen Terje Andersen 31. mars 2010 kl.1915 #51516 (#51511) Vist 132 ganger
    Hvorfor er 3 timer magisk? Terje Andersen 30. mars 2010 kl.1333 #51418 (#51398) Vist 314 ganger
      Trinnvis strategi er viktig Supertog 30. mars 2010 kl.1347* #51420 (#51418) Vist 303 ganger
        Vi må først og fremst bruke toget Odd Fjeldstad 30. mars 2010 kl.1620 #51430 (#51420) Vist 268 ganger

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 1.02 sek
I dag 9182 treff på forum10, og 73721841 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12974 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.